הרב אבינר נגד אבינר.נט

הרב שלמה אבינר הגיש תביעה להסרת אתר ההסתה הפועל נגדו בשנים האחרונות, זאת בטענה כי הוא מפר את קניינו הרוחני והמסחרי

חדשות כיפה אורי פולק 29/03/11 00:00 כג באדר ב'

הרב אבינר נגד אבינר.נט
אתר מעלה, צילום: אתר מעלה

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", הגיש באחרונה דרישה משפטית להסרת אתר ההסתה הפועל נגדו בכתובת Aviner.net. אתר הביקורת נגד הרב אבינר, המופעל על ידי הרב עידו אלבה, טוען כי הוא מפרסם את "כל האמת על הרב אבינר" ובתוכם מסמכים ומאמרים התוקפים את פסיקותיו ההלכתיות ומגנים את דרכו החינוכית.

פנייתו של הרב אבינר, אשר נחשפה בבלוג "חורים ברשת", הועברה באמצעות עורך דינו יחזקאל לוי, זאת בדרישה להסיר את האתר כיוון שהוא "מפר את קניינו הרוחני והמסחרי". הרב אבינר טוען בכך כי אתר האינטרנט משתמש בשמו כדי להתחזות כביכול לאתר רשמי המזוהה איתו, כשלמעשה מדובר באתר שנועד להכפיש את שמו.

בשנים האחרונות מוביל אתר האינטרנט Aviner.net את מסע ההסתה שמנהלים גורמי ימין קיצוני, נגד מהלכים שיוזם ומקדם הרב אבינר. אחת הסיבות המרכזיות למאבק נגד הרב אבינר, כך נטען באתר, היא העובדה כי התנגד לסירוב פקודה בעת יישום תוכנית ההתנתקות. במסגרת האתר פרסם הרב עידו אלבה, ראש כולל במערת המכפלה הנחשב לאחד הרבנים הקיצוניים ביש"ע, מאמרים ו"הוכחות מצולמות" המכפישים את שמו של הרב אבינר. בתגובה לכך הקימו תלמידי הרב אבינר את האתר aviner.org, בו הם טוענים כי הפרסומים השליליים הינם "עלילות, בדיות, שקרים והכפשות".

עורך דינו של הרב אבינר אישר את הפרטים אך סירב להתייחס לדברים. הרב אלבה מסר כי תביעתו של הרב אבינר הינה "דרישה מצחיקה ומטרידה. בחרנו את דומיין האתר אך ורק לשם הביקורת. אנחנו לא מתחזים להיות אבינר ואין שום סיבה הגיונית להיעתר לדרישה גם מבחינה הלכתית וגם משפטית".