הקרן למורשת הכותל תתקין איתורן על ספרי התורה בכותל המערבי

יוזמה חדשה בכותל. בעקבות גניבות המתרחשות מעת לעת ברחבת הכותל המערבי יותקנו גלאים על ספרי התורה והריהוט במקום, שיתריעו על גניבה ברגע הוצאת הספר מהמתחם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 05/03/14 08:58 ג באדר ב'

הקרן למורשת הכותל תתקין איתורן על ספרי התורה בכותל המערבי
דר אבישי טייכר-cc-by-sa, צילום: דר אבישי טייכר-cc-by-sa

גנבת ספר תורה מהכותל? רב המקומות הקדושים בדרך אליך. בקרוב יותקנו גלאים מיוחדים על כל ספרי התורה שבכותל המערבי שיפעילו אזעקה במקרה של גניבה.

המהלך, ביוזמת הקרן למורשת הכותל, נועד להפסיק אירועים של גניבת ספרי תורה. מרגע שספר התורה יוצא מרחבת הכותל הוא יפעיל אזעקות שיסמנו לחברת השמירה את מיקומו.

במכרז שפרסמה הקרן למורשת הכותל מתברר כי זאת מתכוונת להתקין גלאים מיוחדים בספרי התורה שבכותל המערבי על מנת להילחם בגניבות. לא רק ספרי התורה יחוברו למערכת החדשה כי אם מרבית הריהוט שבכותל המערבי שערכו עומד על מאות אלפי דולרים.

יותר ממאה ספרי התורה שברשות הקרן למורשת הכותל יחוברו למערכת גלאים חדשה שתפעיל אזעקה ברגע שהספרים יצאו מרחבת הכותל כך שחברות השמירה ידעו לאתרם.

בשבוע שעבר קיימו אנשי מורשת הכותל סיור מיוחד לחברות אבטחה שמעוניינות לספק את השירות לכותל, כך פורסם לראשונה בידיעות ירושלים. העובדה שבשערי הכותל המערבי עוברים מיליוני אנשים בשנה ולצד אירועי גניבה שמתרחשים מעת לעת חייבו את הנהלת הכותל לנקוט בצעדי זהירות משמעותיים.