הצתה בבתי כנסת בחיפה

שני בתי כנסת הוצתו באותה שכונה בחיפה בתוך שבוע אחד. המשטרה עדיין מחפשת אחר המבצעים

חדשות כיפה אלעד רותם 09/03/09 00:00 יג באדר התשסט

הצתה בבתי כנסת בחיפה
צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ´, צילום: צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ´

הצתת בתי כנסת בשכונת נווה שאנן בחיפה: שני בתי כנסת שהוצתו בשכונה בתוך שבוע אחד, מעלים את החשש שמדובר בפעולות זדון מכוונות. בשבוע שעבר הוצת ארון ספרי קודש בבית הכנסת היכל שמשון שבשכונת נווה שאנן. בשעה 11 בבוקר התקבל דיווח במשטרה ובמכבי האש על בית העולה באש. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום גילו כי בית הכנסת עלה באש, וציוד רב בו נשרף. בדיקה משטרתית העלתה כי מדובר בהצתה, באמצעות חומר דליק שהותז על ארון ספרי קודש. בעקבות הממצאים פתחה המשטרה בחקירה.


לא עבר שבוע, והבוקר נדהמו מתפללי בית הכנסת נווה ציון שבשכונה לגלות כי גם בית הכנסת שלהם עבר ניסיון הצתה. המתפללים שהגיעו לתפילת השחרית גילו שהווילון נשרף, וכן נחרכו מספר ספסלים הסמוכים לו. המשטרה שהגיעה למקום הזעיקה חוקר מקרי שריפות, שקבע כי מדובר בהצתה מכוונת, וכי המצית הכניס את ידו דרך החלון והצית את הווילון. חקירה נוספת נפתחה במשטרה. למרות שאין עדיין השערות רשמיות בקשר למבצעי ההצתותו, גורמים במשטרה הזכירו את חבורת הנערים הניאו-נאצים שפעלה בחיפה בשנים האחרונות וקראה "הייל היטלר" לעבר תושבים.

הרב אריה בליטנטל, חבר מועצת עיריית חיפה, אמר בשיחה לכיפה כי "אי אפשר לתת למספר נערים להחזיר אותנו לימים האפלים של ההיסטוריה היהודית. צריך לעשות הכל, ואני דורש ממשטרת ישראל לחקור לעומק ולשים סוף לכל נצנוצי האנטישמיות בחיפה". לדברי בליטנטל, הוא מתכוון להעביר את הטיפול בנושא לח"כ ליצמן מיהדות התורה, בכדי "שיעלה את הנושא למודעות הארצית. ברגע שזה יקרה, גם המשטרה תתייחס לזה אחרת".


ואיך המשטרה מתייחסת לזה כרגע?

"דיברתי עם מפקדת המשטרה והם באמת מנסים להיכנס לעובי הקורה, ומחכים לראות מה יעלה בחכתם".