הפתרון לקסאמים? מזוזות חדשות באוגדת עזה

עשרות מזוזות חדשות הותקנו השבוע בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, במסגרת פרויקט 'משקוף' של הרבנות הצבאית, במסגרתו יותקנו מזוזות בכל בסיסי ומחנות צה"ל ברחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/18 17:13 יב באלול התשעח

הפתרון לקסאמים? מזוזות חדשות באוגדת עזה
מזוזות חדשות באוגדת עזה, צילום: דובר צה"ל

השבוע החלו התקנות של מזוזות בכלל המשקופים של פיקוד דרום, כחלק מפרוייקט ״משקוף״ של הרבנות הצבאית. 
התהליך החל באוגדת עזה, בחטיבה הצפונית, בו עברו בכל בסיס ומוצב על מנת לוודא כי לכל דלת ושער תוצב מזוזה תקינה ועמידה לתנאי הסביבה.
״סך הכל נתקין כ-850 מזוזות בחטיבה הצפונית״ מספר רס״ל יוסי שטרנפלד, מוביל ״פרוייקט משקוף״. ״עברנו יחידות רבות בהן התקנו מזוזות וכעת אני מתרגש להתחיל בפיקוד דרום עצמו על מנת שנוכל להגיע לגזרה מבצעית זו ולהבטיח לכלל המשרתים המשך מענה מקיף ביחידותיהם״.

״פרוייקט משקוף״ הותנע מתחילת השנה ע״י ראש מטה הרבנות, ומטרתו לוודא ולהתקין מזוזה כשרה על כל משקוף בצה״ל שתשמר לתקופה ארוכת טווח. לצורך תהליך זה הרבנות נערכת למענה לוגיסטי, הילכתי ושירותי עבור כלל חיילי צה״ל.

רב החטיבה הצפונית, סרן הרב עדיאל אלכסלסי, הראשון בפיקוד שלקח חלק בפרוייקט בגזרתו, סייר בכלל החטיבה עם גורמי הרבנות מהאוגדה, מנהלי הפרוייקט ועם מתנדבים אשר הגיעו לסייע עם ההתקנות. ״אני שמח בכך שהתחלנו את התהליך החשוב בפיקוד ובפרט בחטיבה שלנו״ מספר הרב עדיאל.

במהלך ההתקנות התקיים אירוע מרגש ומיוחד בו המתקינים נפגשו עם משפחת אש, שעלתה לארץ לאחרונה מדרום אפריקה. משפחת אש תרמה חלק מהמזוזות, ולאחר קבלת האישורים הנדרשים, הגיעו בתיאום לאחד המוצבים בגזרת החטיבה על מנת לפגוש את המפקדים וצוותי ההתקנה ולהוקיר להם תודה, ״הגענו לתת בחזרה לחיילים״ כך אמרו.