הפרסום מוכיח: המיתון רשמית מאחורינו

"תנובה" – המפרסמת הגדולה במגזר הדתי, עוד מהמפרסמים הבולטים: ארגוני החסד

חדשות כיפה אורי פולק 09/08/10 00:00 כט באב התשע

הפרסום מוכיח: המיתון רשמית מאחורינו
djooki-cc-by, צילום: djooki-cc-by

דירוג הפרסום במגזר הדתי לחציון הראשון של 2010 שפורסם אמש (א) על-ידי חברת "יפעת בקרת פרסום", קובע כי השנה חל גידול של כ-20% בהוצאה לפרסום במגזר הדתי. "המיתון רשמית מאחורינו", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת". "נראה כי המפרסמים הגדולים בשוק הפנימו כי על מנת להגיע למגזר הדתי חרדי, יש לפרסם באמצעי המדיה מהם הוא ניזון".


על פי הנתונים, משרד הפרסום "בולטון פוטנציאל" מוביל בפער ניכר את מדדי חברות הפרסום ולאחריו המשרדים "גל אורן BSD" ו"פרסום אפיקים". "פרסומי ישראל" חותמים את טבלת הדירוג, במקום התשיעי בלבד. יעקובי מסביר כי מסיכום דירוג חברות הפרסום עולה כי "חוקי המשחק במגזר הדתי שונים, ומשרדי הפרסום הגדולים במגזר הכללי, שרק שניים מהם מתמקמים בעשירייה הפותחת, אינם שחקנים משמעותיים במגזר, הנשלט על ידי משרדים המתמחים בתחום".

באשר לתחומי הפרסום, קטגוריית הספרים ממשיכה להתחזק ומובילה בחציון החולף את המדדים. הוצאות "פלדהיים" ו"אור החיים" מנהלות מלחמה פרסומית עזה שעולה בקנה אחד עם הגידול במספר הסניפים שלהן. ולאחר הספרים, הארגונים והעמותות חוזרים לפרסם בהיקפים גדולים ומסמנים בכך את תום המשבר הכלכלי, שאילץ אותם לרכז מאמצים בגיוס תרומות מחו"ל. "קופת העיר בני ברק", ארגון "יד לאחים", "ועד הרבנים" ו-"עזר מציון", מככבים ברשימת המפרסמים הכבדים לקטגוריה.


"תנובה" היא המפרסמת הגדולה במגזר הדתי בחציון הראשון של 2010. החברה, המפורסמת על-ידי "גל אורן BSD", הכפילה בחציון האחרון את תקציב הפרסום שלה ושיווקה את עצמה לקהל החרדי תחת הסלוגן "לגדול בבית למהדרין זו חוויה". "שטראוס", שקיבלה באחרונה הכשר מהדרין על מוצרי הגבינות שלה, החלה אף היא לפרסם בחציון החולף את הגבינה הלבנה והקוטג שלה.