הסולידריות נמשכת: מפגני חיזוק בצה"ל התקיימו ברחבי הארץ

בעוד הקבינט מתכונן להתכנס לדון בהפסקת אש אפשרית בעזה, עצרות הסולידריות והתמיכה בצה"ל נערכו ברחבי הארץ. "מחזקים את חיילי צה"ל שמחרפים נפשם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/07/14 09:41 ג באב התשעד

הסולידריות נמשכת: מפגני חיזוק בצה"ל התקיימו ברחבי הארץ
באדיבות ישיבת ההסדר ראשון לציון, צילום: באדיבות ישיבת ההסדר ראשון לציון

הבוקר (ד') יתכנסו חברי הקבינט המדיני ביטחוני על מנת לדון בשאלה האם לקדם את הפסקת האש או שמא להרחיב את המבצע הקרקעי ברצועת עזה. בעוד חברי הקבינט אינם בטוחים, תושבי ישראל עדיין מובילים קו ברור מאוד שכותרתו: "תנו לצה"ל לנצח בעזה".

כבר שבועיים שמתקיימים עשרות מיזמים ואירועים שונים במטרה לחזק את חיילי צה"ל שנלחמים בעזה. בצומת הסינמה סיטי במערב ראשון לציון כ-150 תושבים חילוניים ודתיים, צעירים ומבוגרים, קיימו מפגן הזדהות ותמיכה בחיילי צה"ל בהובלת הגרעין התורני, ישיבת ההסדר בראשות הרב שלמה לוי וסניף בני עקיבא רמת אליהו. במהלך האירוע הניפו התושבים שלטי תמיכה בחיילי צה"ל ושלטים הקוראים לממשלה להמשיך עם הפעילות המבצעית ככל שיידרש.

שניר שחר, אברך בישיבת ההסדר בעיר שמקיים זה שבוע שני מפגן תמיכה מציין: "אני תומכים בצעדי הממשלה ומחזקים את חיילי צה"ל שמחרפים נפשם עבור עם ישראל. כמות המפגינים עולה מדי שבוע באמצעות קבוצות וואטסאפ שונות ברחבי העיר שנענות לקריאה לבוא ולתמוך בחיילנו ולחזק שוב ושוב את המסר שמתנוסס על פני אלפי שלטים שתלויים במאות צמתים ברחבי הארץ -'איתנים בעורף, מנצחים בחזית".

שרה אריה, תושבת נאות שקמה שקבצה את המשפחה והמכרים להפגנה: "זוהי תקופה לא פשוטה עבור עם ישראל והרגשתי שצריכים לעשות מעשה כדי להעלות את המורל וביום שישי התחלנו לגבש אנשים לקראת המפגן שהתקיים היום, לשים שלטים בחדרי מדרגות בנאות שקמה ולפרסם את המפגן ברשתות החברתיות ולשמחתי בהתראה קצרה מאוד יש פה מעל ל-150 איש, דבר שגורם לנו לרצות להמשיך הלאה למפגן הבא. אנחנו מתכוונים לפרסם את קמפיין התמיכה בעיתונים ולעשות רעש על מנת שמדי שבוע יצטרפו לפחות עוד עשרות אנשים. העניין הוא לא פוליטי, אלא מגיע מתוך רצון טבעי ואמיתי לחזק ולחבק את החיילים ולהגיד להם תודה".

(צילום: דוברות יחד)

במהלך השבועיים האחרונים, רכזי תכנית "יחד" של מוסדות אור תורה סטון קיימו פעילויות שונות במתנ"סים בכל רחבי הארץ, כדי לסייע לתושבים בשעת משבר. הפעילות התקיימה ב25 הקהילות בהן יש לתוכנית רכזים, הן בפריפריה והן בשכונות במרכז הארץ. הפעילות באה לנוכח ביטולן של פעילויות שונות לילדים, בהנחיית פיקוד העורף.

בקהילות רבות ארגנו רכזי הארגון עצרת תמיכה בחיילי צה"ל, כך למשל בעצרת באזור עכו שארגן עמיחי כהן השתתפו כ-400 איש. "במלחמה הקודמת עמדה עכו תחת אש החיזבאללה, וכעת האנשים באים להזדהות ולהביע תמיכה עם ערי הדרום המצויים תחת אש" אומר כהן. "כל ישראל ערבים זה לזה, זה לא סיסמא אלא ערך יהודי שאנו פועלים לפיו".

כמו כן הרכזים אספו תרומות עבור תושבי הדרום. בשכונת תלפיות בירושלים, אלי ברגר גייס מתנדבים מכל תנועות הנוער הדתיות והחילוניות, והקימו יחדיו יריד לאיסוף תרומות עבור תושבי הדרום ועבור חיילי צה"ל. ביום ראשון נסעו הפעילים דרומה לאשקלון, קיימו הפעלות ילדים וחילקו את התרומות שנאספו.

"אנו רואים חשיבות גדולה בקידום הזהות היהודית בעם ישראל דווקא בעת הזו" מסביר יגאל קליין, מנהל החינוכי של תוכנית "יחד". "הערבות ההדדית והתמיכה יוצאת הדופן של כולם בחיילי צה"ל לא צמחו מעצמן, אלא נובעות מתחושת גורל ומכנה משותף עמוק המגבש את הזהות של כולנו. לכן, ההבנה שכולנו עם אחד היא חלק מהכוח שלנו לעמוד ולהיקהל על נפשנו, וזה מה שינצח את המלחמה".