הנרצחת בפיגוע בגוש עציון: דליה למקוס

דליה למקוס, בת 25 מתקוע נרצחה בידי מחבל סמוך ליישוב אלון שבות. המחבל נורה בידי מאבטח היישוב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/11/14 16:58 יז בחשון התשעה

הנרצחת בפיגוע בגוש עציון: דליה למקוס
מואז גוש עציון, צילום: מואז גוש עציון

דליה למקוס, צעירה בת 26, נרצחה בידי מחבל בפיגוע דקירה שני ביממה, סמוך לצומת אלון שבות שבגוש עציון. המחבל ניגש אל הטרמפיאדה ודקר את העומדים במקום. למקוס נפצעה באורח אנוש ולאחר מכן נפטרה מפצעיה. שני ישראלים נוספים נפצעו בפיגוע באורח קל ופונו לבית החולים הדסה עין כרם ושערי צדק.

למקוס, בת 26, שימשה כמרפאה בעיסוק וכן התנדבה בארגון יד שרה. תושבת תקוע, בת לברנדה ונחום, אחות ל-2 אחים ו-3 אחיות. לוויתה תצא מחר בשעה 10:00 מבית המשפחה בתקוע.

הפיגוע, שהתרחש באזור השעה 16:40, היה בטרמפיאדה בה נחטפו אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער. לאחר שהספיק לדקור שלושה מהעומדים בתחנה נורה המחבל ונפצע באורח קשה בידי השומר בשער היישוב אלון שבות. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי ייתכן שהאירוע החל כפיגוע דריסה, לאחר שהמחבל נהג אל תוך הטרמפיאדה ולאחר מכן יצא מהרכב והחל לדקור את העומדים בתחנה.

מארגון יד שרה, בה התנדבה למקוס, נמסר כי "משפחת יד שרה מרכינה ראש באבל כבד על רצח המתנדבת המסורה דליה למקוס הי"ד שהיתה בדרכה לפתיחת משמרת בסניף תקוע".

מנכ"ל יד שרה משה כהן: "מזועזעים והמומים נוכח רצח של אשה טובה בפיגוע דקירה באלון שבות. דליה שלנו היתה בדרכה לפתוח משמרת בסניף יד שרה כשרות לעם ישראל. עצוב שזה קורה למתנדבת באירגון המפעיל סניפים בכל רחבי ישראל ולכל מגזרי האוכלוסיה בישראל. אנו שולחים תנחומים למשפחה ולצוות המסור בסניף שאליו היתה בדרכה כדי לשרת את הרבים".

אלישבע פרינץ מנהלת אזורית: "דליה ז"ל היתה מרפאה בעיסוק בקרית גת והתנדבה בסניף תקוע. ידענו תמיד כי אם יש צורך במילוי מקום כי חסרה יד - דליה תגיע. שעה לפני הרצח עוד התקשר אליה מנהל הסניף בתקוע וביקש לדעת אם היא מגיעה לפתיחת הסניף בין שמונה וחצי לתשע וחצי - ודליה אמרה שהיא כמובן תהיה שם והיא בדרכה. היא ראתה בהתנדבות שליחות וערך אנושי ממדרגה ראשונה שיש למלא במסירות. כך אכן עשתה עד שנפלה ביד מרצח".

מנהל הסניף איתיאל גיספאן היה המום וכואב נוכח הרצח של מתנדבת שהיתה מגיעה לתת יד מסייעת בשעות הלילה מאז הקמת הסניף לפני שנה וחצי. דליה בת ה-27 היתה מראשונות המתנדבות בסניף. "הרבה רצון לתת ולסייע לאחר. מוכנה להגיע במקרי חרום כשיש צורך בסיוע דחוף נוסף. והכל בנתינה מלאה ושלמה".

"היה לה חלום להוסיף נדבך נוסף של שירות ולהביא את הציוד הרפואי והשיקומי לאלה הזקוקים לו - בהסעה עד לביתם. עכשיו יהפוך הצוות את החלום למעשה לזיכרה של המתנדבת שביקשה לתת עוד".

תיעוד הפיגוע במצלמות האבטחה של אלון שבות

[embed]

]

צפו בסרטון בזירת האירוע:

[embed]

]

מתנדבי מד"א ואיחוד הצלה הוזנקו לאירוע. ממד"א נמסר כי "לאחר נסיונות החייאה נקבע מותה של הצעירה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לביה"ח הדסה עין כרם צעיר כבן 26 במצב קל עד בינוני עם פצע דקירה בבטן ולבית חולים שערי צדק גבר כבן 50 במצב קל עם פצע דקירה בפנים".

"כשהגעתי לזירה נתקלתי בנערה מחוסרת הכרה לאחר שככה"נ נדקרה על רקע לאומני", סיפר אלחנן שטרנהל מתנדב איחוד הצלה שהיה באירוע, "למרבה הצער לא הצלחנו להציל את חייה ומותה נקבע בזירה, במקום הענקנו טיפול לגבר נוסף שנפגע באורח קשה ולנפגע באורח קל, בשלב זה כוחות צבא ומשטרה בודקים את הנסיבות, לאחר הטיפול הראשוני שהענקתי יחד עם מתנדבים נוספים בזירה הנפגעים פונו לבתי חולים".

יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי אורי אריאל: "מחבלים צריך לחסל נקודה. אבו מאזן ושאר חברי ממשלת הטרור שלו, מסיתים את הציבור הערבי לרצח יהודים חפים מפשע וכוחות הביטחון עסוקים בלהכיל את הזעם. אני דורש מראש הממשלה לשחרר את ידיהם הכבולות של כוחות הביטחון על מנת שירוצצו את ראש הנחש"

מדובר בפיגוע השני היום, כשבצהרים נפצע חייל צה"ל בפיגוע דקירה בתחנת הרכבת ההגנה בתל אביב. פלסטיני תושב שכם ששהה באופן בלתי חוקי במרכז הארץ דקר את חייל ופצע אותו באורח אנוש בכניסה לתחנת הרכבת ההגנה בתל אביב.

הדוקר, אל-דין אבו חאשיה, בן 18 משכם, אדם מוכר לשב"כ, הגיע לתחנה ודקר את החייל בבטנו. לאחר מכן נמלט מהמקום אך אזרחים ושוטרים שרדפו אחריו הצליחו להשתלט עליו. במהלך המאבקר נפצע אחד השוטרים באורח קל.

כוחות רבים של מד"א ומשטרה הגיעו לזירה והחלו לטפל בחייל, שנפצע באורח אנוש וערכו עליו החייאה. לאחר מכן הובהל הפצוע לחדר הטראומה בבית החולים תל השומר, שם הוכנס לניתוח. כרגע נאבקים הרופאים על חייו.