המשטרה תבדוק האם לפתוח בחקירה נגד עמיר בניון

בעקבות תלונתו של חבר הכנסת עיסאווי פריג´ ממרצ אמר השר לביטחון פנים כי נבדק האם לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמר עמיר בניון בחשד להסתה בעקבות שירו ´אחמד אוהב ישראל´

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/12/14 16:56 יח בכסלו התשעה

המשטרה תבדוק האם לפתוח בחקירה נגד עמיר בניון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

משטרת ישראל בודקת בימים אלו אם לפתוח נגד הזמר עמיר בניון חקירה פלילית בחשד להסתה בעקבות שירו 'אחמד אוהב ישראל', כך אמר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

לפני כשבועיים וחצי התעוררה סערה לאחר שבניון פרסם בדף הפייסבוק שלו את השיר 'אחמד אוהב ישראל' בו כתב בין היתר "זה נכון שאני סתם חלאה כפויית טובה. זה נכון, אבל אני לא אשם, לא גדלתי על אהבה. זה נכון יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב ואז אתקע בך את הגרזן המושחז.. זה נכון שאני סתם חלאה כפוית טובה. זה נכון אבל אני לא אשם, לא גדלתי על אהבה. זה נכון יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב, ואז אני אירה בך, ישר בגב".

בעקבות השיר כאמור התעוררה סערה, ונשיא המדינה ביטל הופעה של בניון בבית הנשיא. בתגובה לשיר דרש חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ ממפכ"ל המשטרה להעמיד את בניון לדין בגין הסתה. "הזמר עמיר בניון העלה לעמוד הפייסבוק שלו, שיר בשם 'קוראים לי אחמד', המסית בצורה מכוערת כנגד האוכלוסייה הערבית בישראל", כתב פריג'.

"כאזרח ערבי ישראלי, השיר הזה מתייחס אלי ואל כל החברה הערבית בישראל, שמתוארת על ידי בניון כרוצחת. מילות השיר מהוות הסתה פרועה ומתיר את דמי ואת דם כל אזרחי ישראל הערבים ועל כן אני פונה אלייך בדרישה לפתוח בחקירה מיידית כנגד בניון בגין הסתה נגד הציבור הערבי בישראל".

בתגובה לפניית חבר הכנסת פריג' הודיע היום השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ כי "הנושא הועבר לבחינת אגף לחקירות ולמודיעין של משטרת ישראל, אשר בסיומה יוחלט אם להעבירו להמשך טיפול והחלטת הפרקליטות באם לפתוח בחקירה פלילית".