המשטרה: ההשחתה בסניף בנ"ע בנצרת עילית אינה פעולה לאומנית

המשטרה הודיעה היום כי 4 קטינים תושבי השכונה נחקרו על ידי המשטרה והוריהם זומנו לתחנה. מחמרי החקירה עולה כי מדובר בוונדליזם מתוך שעמום ולא בפעולה לאומנית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/06/15 16:30 טו בסיון התשעה

המשטרה: ההשחתה בסניף בנ"ע בנצרת עילית אינה פעולה לאומנית
אלישמע סנדמן, צילום: אלישמע סנדמן

בתום חקירה מאומצת ומורכבת של חוקרי תחנת נצרת עלית, נחקרו בימים האחרונים 4 קטינים בגילאים 10 - 11 תושבי העיר, המתגוררים בשכונת רסקו בה מצוי סניף בני עקיבא שניזוק חמורות.

מחומרי החקירה עולה כי הקטינים ביצעו את המעשה "משעמום" לטענתם ומבלי שקדמה לכך כל הקנטה, או סכסוך קודם. בני משפחותיהם של הקטינים זומנו לתחנה והוצגו בפניהם האירועים החמורים. נסיבות האירוע יועברו לטיפול גורמי הרווחה בראשות המקומית.

כזכור, חניכי הסניף הגיעו כהרגלם לפעולת אמצע השבוע ונדהמו למצוא את הסניף מוכה ונדליזם, הפוך ומושחת. בין המראות הקשים שנראו בסניף היו דגלי ישראל אשר הושלכו בביזיון רב, צבעי גועש פתוחים ופזורים לכל עבר, ארונות ציוד הפוכים, פלורסנטים שבורים, ועוד ציוד יקר ערך. והגרוע מכל - הושחת בית הכנסת של הסניף ונמצאו בו סידורים וספרי קודש רבים מושחתים ושרופים על הרצפה.

תנועת בני עקיבא הגישה תלונה במשטרה בעקבות האירוע - שמצטרף לשתי פריצות נוספות שאירעו במקום בשנה שעברה. עם זאת, זהו האירוע החמור והמשמעותי מכולם שהותיר רושם קשה ביותר על חברי הסניף.

מפקד תחנת נצרת עלית סגן ניצב שי דיכטר אמר: "אנו רואים בחומרה אירועי ונדליזם וגרימת נזק ובריונות בכלל , גם אם מדובר בקטינים אנו ננקוט יד קשה ונמצא את הדין עם המעורבים".