המימון חזר ליצהר

לאחר חצי שנה בה נותרה ללא מימון ממשלתי, יחזור התקציב לישיבת "עוד יוסף חי" - כבר בשבועות הקרובים

חדשות כיפה אורי פולק 03/04/11 00:00 כח באדר ב'

המימון חזר ליצהר
אילוסטרציה מנחם ברודי photo@shechem.org, צילום: אילוסטרציה מנחם ברודי photo@shechem.org

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות המשך המימון הממשלתי לישיבה ביצהר, "עוד יוסף חי", מבהירים הבוקר (א) במשרד החינוך כי המימון הממשלתי לישיבה יוחזר כבר בשבועות הקרובים - כך נחשף הבוקר בגלי צה"ל.

מנהל הישיבה, איתמר פוזן, טען הבוקר כי הפסקת מימון הישיבה נבעה משיקולים הנגועים באינטרסים פוליטיים, ששימשו את המדינה כאמצעי לחץ להביא לפיטוריהם של ראשי הישיבה המכהנים, יצחק שפירא ויוסי אליצור - מחברי הספר "תורת המלך". "היועץ המשפטי של אגף מוסדות תורניים אמר לנו שמאחורי עצירת התקציב לישיבה עומד המשנה לפרקליט המדינה, ושהתקציב לא יחזור לפני שבישיבה יפסיקו לשלם משכורת למחברי הספר תורת המלך - הרב יצחק שפירא והרב יוסי אליצור", אמר.

כפי שדווח בכיפה, לפני כארבעה חודשים טענו אנשי הישיבה ביצהר כי במגעים שניהלו לאחרונה עם מנהל האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, נטען כי מאחורי עצירת התקציב לישיבה עומד המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, וכי התקציב לא יאושר מחדש כל עוד הישיבה משלמת משכורת למחברי הספר "תורת המלך", המלמדים בישיבה. מנגד הכחישו במשרד החינוך כי הפסיקו את התשלומים כאמצעי לחץ פוליטי וטענו כי המימון הופסק לאחר שהתגלו בישיבה אי-סדרים בעקבות ביקורות שנערכו בה.

הבוקר, כאמור, מאשרים במשרד בחינוך כי בעוד כמה שבועות הכספים הממשלתיים ישובו - אם בניסיון להשתיק את הסערה שהתחוללה בציבור בעקבות הפסקת המימון ואם מפני שמדובר בהסדרה טכנית של התשלום. מכל מקום, לאחר חצי שנה של הפסקה בהעברת התשלומים, ייתכן והסדר ביצהר ישוב על כנו.