המורים ב"בר אילן" מאיימים בסכסוך עבודה

מורי האולפנה בנתניה אינם מוכנים למהלך ההפרטה אותו מובילה העירייה. ארגון המורים מוביל את המאבק

חדשות כיפה אורי פולק 04/07/10 00:00 כב בתמוז התשע

המורים ב"בר אילן" מאיימים בסכסוך עבודה
אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by, צילום: אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מצטרף למורי אולפנת "בר אילן" בנתניה המנהלים מאבק כנגד רשת "צביה" שקיבלה מידי העיריה את ניהולו של בית הספר. "הודענו למורים ולעירייה שאנו מתנגדים נחרצות להפרטה והמעבר לצביה", אמר ארז בשיחה עם כיפה, לאחר שנועד עם ועד הפעולה מטעם סגל המורים ב"בר אילן".

"צביה היא רשת פרטית שאיננה איתה כלכלית, כך שאינני מבין מדוע העירייה שמובילה מערכת חינוך פרטית, ברמה גבוהה, נזקקת לשירותיה. מדובר בצעד שמשדר אי אמון במערכת החינוכית העירונית, שהרי אם העירייה איננה מסוגלת לנהל את "בר אילן", הנחשבת למוסד איכותי וכלכלי, מה בדבר יתר המוסדות הנמצאים תחת אחריותה?", תוהה ארז.

יו"ר ארגון המורים הודיע כי בעקבות מהלך העירייה, החליט ועד הפעולה להכריז על סכסוך עבודה, באם העירייה לא תשתף פעולה עם המורים. "מדובר במחטף, יש פה מעורבות פוליטית ושיקולים אינטרסנטיים. אני חושד כי החיבור עם צביה נועד להעניק יציבות לרשת ולא לבית הספר, כצעד שקיבלו גורמים במועצת העיר", אומר ארז. לדבריו, רשת צביה בעייתית מבחינה נוספת, שהרי איננה נוהגת לחתום על הסכמים קיבוציים עם המורים, עניין הפוגע בתנאיהם.

יו"ר רשת צביה, הרב איתן אייזנמן, מעיד כי בתקופה האחרונה מגיעות לאוזניו "שמועות משונות" אודות הרשת הנמצאת תחת אחריותו. "אני שומע שאנחנו סלקטיביים, שיש אצלנו ציבור ברמה רוחנית מסויימת - אלו דברים שאינם נכונים, שאני מצטער על קיומם", הוא מסביר בשיחה עם כיפה.

"אין לי עניין בשום סכסוך עם שום ארגון, אנחנו עומדים בשיתוף פעולה גם עם ארגון המורים וגם עם הסתדרות המורים, למן הקמתנו", אומר הרב אייזנמן ומציין כי הפרטת "בר אילן" נמצאת עדיין במגעים בין עיריית נתניה לבין צביה, בטרם החלטה סופית.

מהלך יסודי צריך להיעשות מתוך שיתוף פעולה

בתוך כך, במכתב שהופץ בקרב ועד הפעולה, והגיע לידי כיפה, נטען כי המורים "מקבלים בתדהמה את החלטות העירייה האחרונות. היינו שמחים ואף יותר מכך לקבל הסברים, בראש ובראשונה, על הרציונאל שהנחה את ההחלטה. בנוסף, ע"פ הבנתנו מהלך יסודי ומהותי שכזה צריך להיעשות מתוך שיתוף פעולה, ודיון פתוח לכל הפחות עם הצוות המוביל של בית הספר וועד ההורים".

"לא ניתן לצפות שהמפגש הראשוני עם הצוות החינוכי של בית הספר יהיה לאחר שהדברים (כמעט) סגורים. על כן, אנו דורשים לעצור את המהלך, כדי שנוכל לקיים שיח ראויה, מתוך יישוב הדעת", נכתב. בנוסף, קוראים המורים לעירייה "לחזק את כלל בתי הספר בעיר, ובתוכם בר-אילן. אנו פונים בדרישה לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, ולהוסיף שעות הוראה וחינוך בבר אילן, יחד עם כל בתי הספר בעיר".