מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

למרות החשש ממתקפה: בבני עקיבא, באריאל ובעזרא לא מבטלים את מחנות הקיץ

אלפי חניכי תנועות הנוער יצאו בימים הקרובים למחנות הקיץ ברחבי הארץ, זאת תחת החשש הכבד מפני מתקפה איראנית והסלמה אזורית. בבני עקיבא מרגיעים את ההורים, "הכל בתיאום עם פיקוד העורף", באריאל מאמינים שיהיה טוב ובעזרא מדגישים כי כל הורה יקבל עדכון

גילעד גולדברג גילעד גולדברג, חדשות כיפה 12/08/24 12:43 ח באב התשפד

למרות החשש ממתקפה: בבני עקיבא, באריאל ובעזרא לא מבטלים את מחנות הקיץ
החניכים במסע בני עקיבא, ארכיון , צילום: Yosi cohen photography

מחנות הקיץ של תנועות הנוער החלו את תוכניותיהן כבר לפני כמה חודשים, עוד לפני שידענו על חיסולם של איסמעיל הנייה ועוד נוספים, על שטח איראן. מאז החיסול החשש בישראל מתקיפה איראנית משמעותית הולך וגובר, כך על פי ההערכות. בדקנו איך מתכוננות תנועות הנוער בני עקיבא ואריאל לאיום המרחף באוויר, וכיצד יפעלו במקרה של שינויים בהנחיות פיקוד העורף.

בני עקיבא: החיוכים ביער הם הניצחון שלנו

בתנועת בני עקיבא אומרים כי: "למעלה מ-13,000 חניכי בני עקיבא זכו לצאת למחנות הקיץ שהתקיימו עד ראש חודש אב. המחנות התנהלו במתווה ייחודי, הותאמו לתקופה בחיבור לחיילינו ובתפילות לשובם של חטופינו, והכל תוך קשר והנחיות של משרד החינוך, פיקוד העורף וכלל הגורמים הרלוונטים.

"החל ממוצאי תשעה באב אנו נערכים לשלב הבא במחנות הקיץ עם למעלה מ15,000 חניכים שמתעתדים לצאת ליערות. הכל נעשה תחת פיקוח חדר מצב של משרד החינוך ובתיאום עם פיקוד העורף וכלל גורמי הביטחון. התנועה תעדכן את ההורים באם יגיעו הנחיות חדשות.

"הרוח הגדולה של חברי התנועה מספרת את הסיפור של העם הזה שבו כל חיוך ביער, כל שבט שחי חיי תורה בשמחה באהבת הארץ והעם במהלך המחנה, הם חלק מהניצחון של עם ישראל ומדינת ישראל".

אריאל: האמונה מעל הכל

בתנועת אריאל נמסר כי "בראש ובראשונה אנו מלאי ביטחון ואמונה בקדוש ברוך הוא ושבעזרת השם יהיה טוב. אנחנו לא מפסיקים את הפעילות שלנו, מתוך האמונה הזו. לצד זאת, אנחנו נערכים בצורה הטובה ביותר. יושבים על הדברים היטב ומוודאים שיש לחניכים ולכלל צוותי ההדרכה את כל התנאים הנכונים. כל העת מתקיימים שיחות עם פיקוד העורף, עם תחנות המשטרה ועם כל הגורמים הביטחוניים בצורה מלאה."

עוד נאמר מטעם תנועת אריאל כי: "בנוסף כדי שנהיה ערוכים לגמרי, יהיו תרגולים במחנה כדי להיות מוכנים לכלל התרחישים. ועדיין למרות הכל, נקודת המוצא שמנחה אותנו היא האמונה שלנו שבעזרת השם יהיה טוב. נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם. אנחנו ממשיכים בפעילות בעוצמה גדולה. לאורך כל השנה ועם מספר רב של מגיוסים בחזית ביניהם דביר עמיאור המזכ"ל, היו חששות עקב המצב. במסעות השונים וגם בשבוע הסמינריונים שקיימו בשבוע שעבר, והנה עברנו את הסמינריונים בהיערכות חשובה ועם ביטחון ובאמונה והכל עבר בשלום ב"ה. כך גם יהיה במחנה".

עזרא: לא יהיה הורה שלא יעדוכן

בתנועת עזרא מוסרים כי: "התנועה מבצעת מדי יום הערכות מצב עם כלל הגורמים הרלוונטיים וכמו כולם, כפופה גם היא להנחיות פיקוד העורף. נכון לעכשיו, ההנחיה היא להמשיך כרגיל.
במידה והמציאות בארץ תשתנה בצורה כלשהי עד יציאת המחנות לדרך, התנועה תקיים הערכת מצב על מנת להבין כיצד לנהוג, כמובן בשיתוף עם הגורמים האמונים על כך, כולל פיקוד העורף.

לתנועה ישנם מספר אמצעי קשר עם ההורים והחניכים שפועלים גם בשגרה וגם בחירום, ובמידת הצורך לא יהיה הורה שלא יעודכן".