מרגש: תלמיד ישיבת ההסדר סיים את הש"ס בבקו"ם ואז התגייס לצה"ל

לידור אלמועלם, תלמיד ישיבת ההסדר אור וישועה בחיפה סיים את כל הש"ס בבלי הבוקר ונכנס בשערי הבקו"ם כדי להתגייס לחיל ההנדסה הקרבית. בשיחה עם חדשות כיפה הוא מספר איך עושים את זה ואיזה דף הוא הכי אוהב

גילעד גולדברג גילעד גולדברג, חדשות כיפה 07/08/24 13:53 ג באב התשפד

מרגש: תלמיד ישיבת ההסדר סיים את הש"ס בבקו"ם ואז התגייס לצה"ל
לידור אלמועלם מסיים ש"ס, צילום: רפאל רטה

לידור אלמועלם, תלמיד שיעור ב' בישיבת אור וישועה' בראשות הרב אליהו רחמים זייני, תושב גבעת אבני, סיים הבוקר את הש"ס ונכנס בשערי הבקו"ם עם גיוסו לחיל ההנדסה הקרבית. בשיחה עם חדשות כיפה הוא מספר על התהליך.

מתי התחלת ללמוד? "לפני כמה שנים. תמיד כששואלים 'כמה זמן לקח לך לסיים את הש"ס?' זו תשובה אינדיבידואלית לכל אדם כי זה תלוי בקב"ה, בהתמדה וקצב התקדמות וכו'."

איזה טיפ יש לך למישהו שרוצה באמת ללמוד את הש"ס? "ברגע שברורה לאדם המטרה, אז הוא זוכה לראות ברכה".

מה המטרה שלך? "זה מתפתח עם השנים, ככל שגדלתי הסיבות שלי השתכללו והתבהרו. מאז הכניסה לישיבה, ובמיוחד מאז זה פרוץ המלחמה, זה קיבל המון גוונים. בעיקר כדי להביא ברכה לעם ישראל, לחזק את לימוד התורה בעם ישראל".

איזה דף הכי אהבת מכל הש"ס? "דף ל"ג במסכת נזיר. זה דף שאין בו תלמוד, רק תוספות, זה ממש 'דלג לעמוד הבא'".

אז מה לומדים עכשיו? "חוזרים להתחלה. כן, אף פעם לא, סיום הש"ס זה שם מושאל. אני לא מכיר את המילה 'סיום'. בצורה מעגלית, תמיד מתחילים ומסיימים".

לידור אלמועלם מסיים ש"ס

לידור אלמועלם מסיים ש"ס צילום: רפאל רטה

דווקא בימים אלו, בזמן שמתנהלות מחאות נגד גיוס שכוללות פריצות לבסיס תל השומר כדי להפגין בעד ההשתמטות, כה חשוב להשמיע את קולו של לידור אלמועלם, שכמו כל תלמידי ישיבות ההסדר מראה לנו שאפשר לשלב צבא עם לימוד תורה.