זכו: יום הנצחה שנתי לרב חיים דרוקמן ולרב עובדיה יוסף

עברו בקריאה ראשונה החוק להנצחת הרב עובדיה יוסף והחוק להנצחת הרב דרוקמן. השרה אורית סטרוק על החוק: "נועד להנציח את דרכו, את תורתו ואת דרכו החינוכית של מורנו הרב חיים דרוקמן זצ''ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/24 12:45 יז בתמוז התשפד

זכו: יום הנצחה שנתי לרב חיים דרוקמן ולרב עובדיה יוסף
הרב חיים דרוקמן, צילום: כיפה

אמש (ב) עבר בקריאה ראשונה שני חוקים הנוגעים להנצחתם של הרב חיים דרוקמן ז"ל והרב עובדיה יוסף ז"ל. ההצעה כאמור עברה בקריאה ראשונה ותחזור לדיון בוועדת החינוך לקראת קריאה שניה ושלישית.

ההצעה לענין הרב דרוקמן, כוללת הקמת מרכז להנצחת מורשתו ופועלו של הרב חיים דרוקמן, שיהיה תאגיד סטטוטורי תחת אחריות משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות. במרכז יהיו מכון מחקר, ארכיון, מוזיאון שיציג לציבור את מורשתו וועדה חינוכית-מדעית שתייעץ למנכ"ל המרכז בכל הנוגע לפעילות המחקרית והחינוכית של המרכז. עוד מוצע כי שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק תמנה מועצה ציבורית אשר תייעץ לה בכל הנוגע להגשמת מטרות החוק.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, אמרה מעל בימת הכנסת: "החוק הזה הוא חוק חשוב מאוד משום שהוא נועד להנציח את דרכו, את תורתו ואת דרכו החינוכית של מורנו הרב חיים דרוקמן זצ''ל שרבים מאיתנו זכו לאור באורו"

יוזם החוק חה"כ משה סולומון: הרב חיים דרוקמן זצ"ל, ליווה אלפים רבים במהלך חייהם, ואני בתוכם.
במספר צמתים בחיי התייעצתי עמו, הסתייעתי בחוכמתו ותבונתו, וקיבלתי ממנו הדרכה וליווי.
מורשתו של הרב נמצאת איתי בתהליכי קבלת ההחלטות שלי, הוא תמיד היה מבקש להיות דבק במשימותי ובשליחותי ואמר הנני לכל דבר ועניין, ועל פי קריאה זו אף הקמתי את עמותות הנני – רשת קהילות משימתיות ליוצאי אתיופיה. אני גאה ונרגש להוביל את המהלך להנצחת זכרו והמשך שליחותו.
אני רוצה להודות לשרה אורית סטרוק שזכתה להיות בת בית אצל הרב על התמיכה בחוק ולקיחת האחריות על המרכז תחת תחומי משרדה."

על החוק להנצחת הרב עובדיה יוסף, אמר יו''ר מפלגת ש''ס, אריה דרעי: "אני שמח שהיוזמה עליה סיכמנו בהקמת הממשלה, להנצחת זכרו ומורשתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל עשתה היום צעד משמעותי, עם אישור הצעת החוק בקריאה ראשונה - פה אחד. דמותו של מרן חקוקה בלב כל העם כמנהיג מופת שהיה חדור באהבת ישראל, והנחלת מורשתו לדורות הבאים במוסדות המדינה חשובה מאד".