הישיבה ביצהר: מתנכלים לנו

הנהלת ישיבת "עוד יוסף חי" אשר ביצהר, טוענת למסע התנכלות מתמשך מצד גורמי אכיפת החוק: "משחירים את תדמיתנו והופכים אותנו ל"אנשי שוליים קיצוניים"

חדשות כיפה אורי פולק 29/07/10 00:00 יח באב התשע

הישיבה ביצהר: מתנכלים לנו
מתוך וידאו- הקול היהודי, צילום: מתוך וידאו- הקול היהודי

ישיבת "עוד יוסף חי" אשר ביצהר, טוענת להתנכלות נמשכת כלפי הישיבה וכלפי העומד בראשה, הרב יצחק שפירא, על-ידי גורמי אכיפת החוק בישראל. במכתב שפורסם באתר הישיבה, קובלת הנהלת הישיבה בפני מספר חברי כנסת על "התנכלויות מתוך מטרה ליצור דה-לגיטימציה והשחרה מכוונת של תדמיתנו".

מנהל הישיבה, איתמר פוזן, טוען במכתב כי שלטון החוק בישראל מנסה להפוך את אנשי הישיבה ל"אנשי שוליים קיצוניים". לדבריו, "המעצרים והצווים יוצאי-הדופן המופעלים נגדנו מהווים כביכול את "ההוכחה" לכך שאנו אכן "מסוכנים" - זאת בעוד שהאמת היא שמדובר בהתנכלויות שאין להם בסיס, לא חוקי ולא מוסרי".

לטענתו, מעצרו של הרב יצחק שפירא אינו אלא "בריונות מערכתית", מפני שהמשטרה לא פנתה אל הרב שפירא בבקשה להגיע לחקירה. "התנפלות כזו באישון לילה, לעיני ילדי המשפחה, וביצוע שלה בידי יחידות עילית של המשטרה נעשית - ככל הנראה - למטרה אחת: יצירת אוירה שמדובר באיש מסוכן ולא לגיטימי, שכל האמצעים מותרים כדי להתנכל אליו", נכתב. כזכור, הרב יצחק שפירא נעצר בראשית השבוע בגין דברי הסתה שכתב בספרו "תורת המלך", הדן בהלכות הריגת גויים.

"תחושה של מרדף מכוון"

במכתבו, מוסיף פוזן כי במסגרת מסע ההתנכלויות נגד הישיבה, עומד כעת צו הריסה למבנה החדש של "עוד יוסף חי", שאך נחנך לפני כשנה. בפרקליטות הצבאית דחו אמש את הערעור שהגישה הישיבה באשר לצו ההריסה אשר הוצא נגדה לפני כשלושה חודשים, "באופן תמוה ביותר" - כך על-פי פוזן. לדבריו, פניותיה המשפטיות של הישיבה נענות בזלזול ובציניות המזכירה לו "משטרים אפלים".

בעיני הנהלת הישיבה, מעצרו של הרב שפירא, כמו גם ה"איום" נגד מוסדות הישיבה בצו ההריסה, אינם אלא "תג מחיר" נגד פעילותה הפוליטית. "ביהודה ושומרון עומדים עשרות אם לא מאות צווי הריסה, שמימושם נדחה שוב ושוב מסיבות שונות. כשבראשית השבוע מתבצע מעצר ברוטאלי של ראש הישיבה וכמעט מיד לאחריו מנופפים נגדנו בצו הריסה - התחושה היא מרדף מכוון", אמר לכיפה גורם בכיר ביצהר, שהוסיף כי ייתכן והישיבה תוסיף ותערער לבג"ץ באשר לתוקף צו ההריסה.