"הייסורים הם תרופה"

"לעתים הקדוש ברוך הוא מעביר אותנו אימונים בלתי מתוכננים", אמר אמש הרב אלון בשיעור שמסר. ח"כ אורלב: "יום מביך מאוד לציונות הדתית"

חדשות כיפה אורי פולק 09/08/10 00:00 כט באב התשע

"הייסורים הם תרופה"
Shalom, צילום: Shalom

שעה קלה לאחר שפרסמה משטרת ישראל כי בכוונתה להמליץ להעמיד לדין את הרב מוטי אלון בגין תשתית ראייתית שהצליחה לגבש בחודשים האחרונים, השתתף הרב אלון כאורח הכבוד באזכרה השנתית לחלל צה"ל, סגן אלוף עמנואל מורנו, שהתקיימה בבית הכנסת הגדול אשר בשכונת רמת אשכול, ירושלים.

כמאתיים איש גדשו את בית הכנסת וכיבדו בקימה את כניסתו של הרב אלון, שאמנם התעלם בדבריו מהחדשות האחרונות שנקשרו בשמו. "הייסורים הם תרופה מסוג מסויים, אם מסרבים לקבל אותם - היא לא פועלת", אמר הרב לקהל השומעים, במה שנתפס כמעין רמיזה על קורותיו בחודשים האחרונים. "מי שמתנגד לקבלת התרופה, היא אפילו מצליחה להזיק לו. האמונה היא משורש אימונים, שכן לעתים הקדוש ברוך הוא מעביר אותנו אימונים בלתי מתוכננים".

"יפה שעה אחת של תשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא", הוסיף הרב אלון, "אם יש ייסורים, אז הקב"ה מזכך עוד זיכוך. ה"חתם סופר" מדבר על כל הייסורים שאדם עובר ואומר כי אילו האדם היה יודע מה ערך הייסורים שהוא עובר, הוא היה מקבל הבנות אחרות". את דרשתו חתם הרב בהתייחסות לראש חודש אלול, באומרו: "שנזכה בעזרת השם לחודש של רחמים, סליחות וגאולה שלמה ושנזכה לחיים טובים ולגאולה שלמה בספרם של צדיקים".


הייסורים הם תרופה

(הרב אלון במהלך שיעור בבית ראש יהודי, צילום ארכיון)


עשרות מתלמידיו התגודדו סביבו עם סיום הדרשה, מחבקים ומוסרים דברי חיזוק והערכה, במראות שהזכירו את שהתרחש בבית הרב עם פרסום הודעת פורום "תקנה". חוץ מתלמידיו הקרובים, נכחו בבית הכנסת יועצי התקשורת של הרב, אנשי יחסי הציבור של משרד "רוני רימון".

"מקווה מאוד שהרב אלון יוכל להוכיח את חפותו"

"זה יום מביך מאוד לציונות הדתית, שהרב מוטי אלון הוא אחד ממנהיגיה הבכירים", אמר אתמול ח"כ זבולון אורלב, יו"ר סיעת "הבית היהודי". יחד עם זאת, הדגיש ח"כ אורלב כי "צריך לזכור שלא כל המלצה של המשטרה הופכת לכתב אישום, ואני מקווה מאוד שהרב אלון יוכל להוכיח את חפותו".

יו"ר פורום תקנה, הרבנית יהודית שילת, אמרה אתמול כי "פורום תקנה אינו פועל במקומות שבהם החוק כן יכול לפעול, אלא בא למלא חלל במקומות שבהם המשטרה אינה יכולה לטפל, כמו במקרים של מתלוננים שאינם רוצים להגיש תלונה או במקרים שהחוק לא נותן מענה, כמו התיישנות או בעיות בהגדרת יחסי מרות. פורום תקנה אמר את דברו בלי קשר לעבודת המשטרה".

לדבריה, במהלך החודשים האחרונים ספג הפורום ביקורת נחרצת שהושמעה מצד אנשים שמקרובים לרב ומצד "אנשים שלא הבינו את הפעילות של הפורום ואשר רצו לראות את המשטרה פועלת". עם זאת, הוסיפה שילת כי "החלטת המשטרה לא מצדיקה את קיום הפורום, בדיוק כמו שאם המשטרה הייתה סוגרת את התיק, זה לא היה משנה דבר".