הגרעין החדש ב"עזרא": "נצח"

שם הגרעין החדש, זכר לגוש קטיף שפונה וליישובים שחרבו, נחשף לפנות בוקר בתום מסע שערכו החניכים אל מרומי המצדה. מזכ"ל התנועה: נמשיך ברוח מסירות הנפש של העם היהודי

חדשות כיפה אורי פולק 11/05/12 16:00 יט באייר התשעב

הגרעין החדש ב"עזרא": "נצח"
תנועת עזרא, צילום: תנועת עזרא

מאות בני נוער מכל רחבי הארץ, חניכי קבוצת "אורות" של תנועת "עזרא", התכנסו לפנות בוקר (ו') לטקס סיום מסע הגרעין שנערך במרומי המצדה. כמיטב המסורת, מדי שנה מקבל הגרעין החדש שם ומשימה במסגרתה עליו ליצור פעילות ומוקדי הגשמה התנדבותיים סביב הנושא השנתי של התנועה. הטקס מציין את סיומו של "מסע הגרעין" השנתי שעוברים קרוב לאלף חניכים בגילאי כיתה ט'.

תחילת המסע בערב ל"ג בעומר השבוע, ומטרתו להעביר את החניכים מתקופת הילדות לבגרות, ולהכשירם לקראת כניסה לתפקידי ההנהגה בשכבה הבוגרת- חבריא ג'. לקראת השעה 04:00 בבוקר, נחשף השם, שכנהוג ב"עזרא" נשמר בסוד עד לטקס המרגש: "ואתם לא 'אורות' יקרא שמכם, אלא גרעין 'נצח'".

(צילום: תנועת עזרא)

בטקס סיום המסע והענקת השם לגרעין, אמר בני פרינץ, מזכ"ל התנועה, כי ההתכנסות למרגלות המצדה, "המסמלת גבורה, דבקות בערכים, מסירות נפש וחירותו של העם היהודי. תִשָׂא את הערכים אותם היא מסמלת הישר לליבותינו". פרינץ הוסיף כי "האדמה הספוגה בדמם של אנשי מצדה ולוחמיה, רועדת תחת רגלינו, המנהיגים הבאים של התנועה, בבואנו לקבל אחריות ולהמשיך את רוח המסירות שהמקום מסמל".

דביר חודפי, רכז אזור מרכז-צפון ב"עזרא", ציין כי "לפני שבע שנים המדינה עקרה חבל ארץ. אלפי אזרחים פונו מבתיהם היו דוגמה למסירות נפש, אהבת העם ודבקות במולדת. גוש קטיף היווה סמל ומקור לעוצמה, חורבן היישובים דאז היווה מכה קשה לערכים המהווים את בסיס קיומנו כאומה הישראלית ששבה לארץ אבותיה אחרי אלפיים שנות גלות".

המשימה השנתית המוטלת על כתפי החניכים הינה "להוסיף אור ועשייה בשלושת התחומים- מדינת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל" ולהחזיר לעם ישראל את הערכים שנפגעו לדבריו "בעקירה מאדמות ארץ ישראל".