הבית היהודי חוזרת למגרש הביתי: תנסה לשכנע תלמידי ישיבות להצביע עבורה

בעקבות הירידה בסקרים מנסים בבית היהודי לחזק את מעמדם בקרב הציבור הדתי. חוברת חדשה מציגה את הישגי המפלגה בתחום הדתי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/02/15 11:30 ה באדר התשעה

הבית היהודי חוזרת למגרש הביתי: תנסה לשכנע תלמידי ישיבות להצביע עבורה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

פרשת אלי אוחנה הותירה חותם לא קטן על הסקרים של הבית היהודי. השאיפות ל-20 מנדטים התחלפו בניסיונות לשמר את המנדטים הקיימים. בניסיון למזער את הנזקים,מתכוננים בבית היהודי להפיץ חוברת שו"תים בישיבות ההסדר בניסיון לשכנע מצביעים פוטנציאליים לחזור ולהצביע לבית היהודי בבחירות הקרובות.

בחוברת, המתפרסת על גבי שמונה עמודים, טוענים הכותבים - הרב יחזקאל קופלד, הרב זאב קרוב, הרב אלי קפלן והרב שחר קיהן, כי בניגוד לטענות כנגד המפלגה, חברי בית היהודי מתייעצים עם רבנים, אינם שונאים את החרדים ולא קידמו חוקים אנטי דתיים. “גם אם יש אנשים בציונות הדתית שמתייחסים בניכור לציבור החרדי, זו וודאי לא עמדתם של הרבנים ואנשי התורה".

לחוברת צורפה עצומה מטעם רבנים, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב איתן אייזמן, הרב אליעזר ולדמן, הרב גדעון פרל, הרב בני קלמנזון, הרב זאב קרוב, הרב נחום רבינוביץ, הרב יוסף צבי רימון, הרב חיים שטיינר, הרב עזרא שיינברג, הרב יוסי שריד וכעשרים רבנים נוספים, הקוראים להצביע לבית היהודי.

במהלך השנתיים האחרונות טענו המתנגדים לבית היהודי כי מדובר במפלגת "ליכוד ב'”, כשהם מציגים את תמיכתם של חברי המפלגה בחוקים שנויים במחלוקת ואת הניסיונות לפתיחה לציבורים רחבים יותר כעדויות לכך. החוברת מבקשת לדחות את הטענות הללו מכל וכול וטוענים הדבר אינו נכון. "זוהי מפלגה שערכי התורה הם נר לרגליה. המצע האידאולוגי של המפלגה הינו החיבור המיוחד הקיים בין תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל. על בסיס זה אנו תומכים במפלגתנו זו".

בנוסף הם מתייחסים לגודל הכיפה של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ועונים, "אין אנו חושבים שישנו 'דתומטר' לבדיקת איכותו התורנית, גודל כיפתו ואורך ציציותיו של המתמודד והח"כ המכהן".

בבית היהודי מגיבים גם למתקפה של מפלגת יחד כלפיהם, תוך שימוש במושג 'חוקים אנטי יהודיים'. לדבריהם הם עצרו עשרות יוזמות חקיקה נגד הזהות היהודית של המדינה. על הטענות אודות 55 חוקים אנטי דתיים שעברו לכאורה בחסות הבית היהודי עונים הרבנים, “האמירה הזו הינה שקר מוחלט! אין ולא עבר שום חוק עד היום בכנסת ישראל בשנתיים האחרונות נגד התורה ונגד צביונה היהודי של המדינה. הצעות החוק נשארו על דפי העיתון ובחלומותיהם של שרי יש עתיד".