דרמה בבית היהודי: יוני שטבון פרש מהמפלגה

חבר הכנסת יוני שטבון הודיע כי לא יכהן כחבר כנסת מטעם סיעת הבית היהודי בכנסת הבאה. "נוכחתי בחשיבות קיומה של מסגרת פוליטית ששומרת על הזהות היהודית וערכי התורה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/12/14 23:53 כב בכסלו התשעה

דרמה בבית היהודי: יוני שטבון פרש מהמפלגה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

דרמה בבית היהודי. חבר הכנסת יוני שטבון הודיע כי לא יכהן כחבר כנסת מטעם סיעת הבית היהודי בכנסת הבאה. "בשנתיים האחרונות נוכחתי בחשיבות קיומה של מסגרת פוליטית ששומרת על הזהות היהודית וערכי התורה. מסגרת שאינה מפנה עורף לשכבות החלשות ורואה בטיפול בתושבי הפריפריה ערך עליון. מפלגה שתדע לשלב ערכים אלו ולשים אותם כנר לרגליה תהיה בית פוליטי מיטבי בעבורי".

על פי ההערכות יוני שטבון יצטרף לחבר הכנסת אלי ישי במפלגה שיקימו השניים, עם או בלי אורי אריאל. בימים האחרונים מנהל שטבון שיחות עם גורמים המקורבים לישי, במטרה לחבור למפלגתו, ועל פי הדיווחים, הוא יתברג במקום גבוה במפלגה שכזו.

מוקדם יותר פורסם ב'כיפה' כי בימים האחרונים מנהל ח״כ יוני שטבון מגעים לאיחוד בין שר הבינוי אורי אריאל לבין יו״ר שס לשעבר אלי ישי. ל'כיפה' נודע כי שטבון אשר נחשב לתלמידו של הרב צבי טאו מקיים שיחות רבות בין הצדדים ונחשב לאחד המתווכים בחיבור בין השניים.

במקביל מקיים הרב טאו בעצמו שיחות רבות עם אלי ישי איתו הוא מיודד משנים קודמות ובעבר אף קרא לחלק מתלמידיו להצביע לתנועת ש״ס. לדברי גורמים המקורבים לישי, שטבון קיבל הצעה לרוץ עם ישי גם במידה ואורי אריאל לא יצטרף אליהם בסוף לאור הקרע החמור בין שטבון ליו״ר מפלגתו נפתלי בנט.

״אין ספק כי יוני שטבון הרבה יותר חרדי מאשר דתי לאומי לאחר שהצביע נגד חוק הגיוס ופעל במשותף יחד עם הציבור החרדי נגד גל החקיקה האנטי דתי. מבחינת אלי ישי שטבון הוא היחיד שמרן לא התכוון עליו כשאמר בית של גויים״. מי שכבר קרא לישי לחבור אליו ולהקים מפלגה אחת, הוא יו״ר מפלגת עוצמה לישראל מיכאל בן ארי, אך לא ברור האם הצעה זו תיענה.

אביחי בוארון בתגובה: "צר לנו על פרישתו של ח"כ שטבון ואולם אנחנו בני הציבור האמוני בבית היהודי, לא נתפצל לא נבהל ולא נתבלבל. אנחנו, כשלושים אלף ויותר חברים במפלגה, נישאר בבית היהודי כי בית לא עוזבים, כי אין לנו בית אחר וכי רק דרך הבית הזה נוכל בשנים הקרובות להביא את עולם הערכים שלנו ואת הדרך שלנו, דרכה של תורה - דרכה של הציונות הדתית, להנהגת המדינה. לכן נחזק את הבית היהודי מבפנים, נשפר את הטעון שיפור ומתוך אחריות ציבורית נכריז - אנחנו נשארים בבית.