דרככם סוגה בעבודה

בנ"ע תפתח היום את חגיגות ה-80 לתנועה. בוועידה יתקיימו גם דיונים בהשתתפות אנשי מר"צ.

חדשות כיפה אלעד רותם 14/04/08 00:00 ט בניסן התשסח

דרככם סוגה בעבודה
יחצ, צילום: יחצ

15,000 חניכים, מדריכים, קומונרים ואנשי הנהלת בני עקיבא עומדים להשתתף הערב באירוע ענק לפתיחת חגיגות השמונים לתנועת הנוער בני עקיבא. באירוע שיערך בשעה 18:00, באתר הגבורה והזיכרון שבצומת לטרון, תחל באופן רשמי הועידה הכ"ב של התנועה, תחת הכותרת "למען עמך ונחלתך", זאת במעמד רבנים, אישי ציבור ומכובדים נוספים.


"תנועת בני עקיבא מתכנסת כדי לבחון את דרכה ולהתוות דרך לעשרות אלפי חניכיה", אומר הרב בני נכטיילר מזכ"ל בני עקיבא, "השנה יותר מאי פעם עומדות בפני התנועה לבטים ושאלות בסוגיות של דת ומדינה, דמוקרטיה והלכה, סוגיות שהנוער שלנו מבקש עבורן תשובות".


"בעייני, הסכנה הגדולה העומדת בפני התנועה היא אי ההכרה בערך עצמה ובתפקיד המיועד לה", כותב רני רזנהיים, סמזכ"ל התנועה. "לפני כחצי שנה, בחרה התנועה לאפיין את עצמה בהגדרה תנועה של עם. זוהי בעייני השליחות המרכזית ואולי הייחודית של בנ"ע כיום. כתנועה גדולה ורחבה עלינו לנצל את כוחנו החינוכי והמעשי על מנת לחבר את גווניה השונים של הציונות הדתית. להעמיק רוחנית וחינוכית במשמעות ובחשיבות של תורת החיבורים. חיבור הציונות הדתית הרחבה וחיבור של החברה הישראלית כולה. אני מאמין ביכולותיה של התנועה להמשיך ולחולל שינויים, אך הדבר תלוי ראשית לכל בהכרת מקומנו ובהצבת יעדים גדולים לתנועה גדולה", מסיים רזנהיים.


גם יו"ר מרצ בא

במהלך ימי הוועידה יקיימו ראשי וחניכי התנועה דיונים רעיוניים בנושא עתידה של התנועה ומטרותיה. בחלק מדיונים אמורים להשתתף גם הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון ויו"ר תנועת מר"צ חיים אורון, שאינם נמנים על אנשי התנועה, אך הוזמנו לקחת חלק בוועידה.


כמו כן, כחלק מההכנות לוועידה תהקיימה בשבת האחרונה "שבת צירים", בה החלו הנציגים של הסניפים השונים להתגבש ביניהם ולהתכונן לועידה עצמה. שבת שהתקיימה במושב כפר הרא"ה, הגיעו עשרות הצירים הצעירים, שנהנו מנוכחותם של הרב דרוקמן, חבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא והרב צוקרמן, ראש ישיבת כפר הרא"ה.


הוועידה כולה תרוכב ממספר ועדות שונות בנושאים: ראשינו בעמקי תורתה, ראשית צמיחת גאולתינו, תרבות, הגשמה, החברה בישראל וקירוב לבבות.