שהכול בעזרת השם

חוק האימוץ החדש אינו עוד חוק הנמצא על קרון רכבת חוקי דת ומדינה. שבירת הסטטוס קוו כבר אינה אטרקציה מספקת. כעת המטרה היא הגדרה מחדש של הזהות הלאומית

חדשות כיפה עמיטל בראלי 03/12/14 17:26 יא בכסלו התשעה

שהכול בעזרת השם
פרטי, צילום: פרטי

מכבסת המילים עובדת שעות נוספות. מומחי פרסום ויחסי ציבור מייגעים את מוחם בשאלת הלבנתן של צמד מילים. המשימה אינה פשוטה כלל, הקונוטציה ברורה וכואבת. 'התבוללות' ו'מיסיון' - מעבירות צמרמורת חדה אצל כל אימא יהודייה ומעלות בגרון תחושת אי נוחות מעיקה.

אך לטובי המוחות הפתרונים. הכול בעזרת השם, ומעתה שם חדש למושגים הישנים והמפחידים. 'נישואי תערובת' אאוט, 'משפחה רב לאומית' אִין, 'התבוללות' פסה, 'רב גוניות תרבותית' מכאן ואילך. עולם חדש של ביטויים, ז'רגון מחושב של ארגונים המבקשים לחנך אותנו מחדש.

ריכוז המאמץ נעשה לצורך קידום הצעת חוק בנושא אימוץ ילדים, ויש לרכך את ההתנגדות להצעה. ההצעה מתמודדת עם חמש מילים בלבד בנוסח החוק הקיים: "הבדל דת על פי סעיף 5". ומה כתוב באותו סעיף 5? הסעיף הישן והמיושן בחוק האימוץ אוסר למסור ילד לאימוץ שלא על פי דתו. סעיף 5 הקיצוני לא מאפשר לאמץ את שרה לחיקו של אחמד (אוהב ישראל), ואת משה לאימא פאטמה.

'משפחה רב לאומית' תאפשר, לפי תפיסתם הנאורה של מגישי ההצעה, חברה רב תרבותית. "השיקול של התאמה בין דת הילד לדת ההורים המאמצים הוא שיקול חשוב, אך עליו להיות רק שיקול אחד מבין כלל שיקולי ההתאמה שאותם יש לבחון", נכתב בהסבר להצעת החוק.

גדודי המיסיונרים מחכים להזדמנות הנדירה שבה יוכלו להגשים את מאווייהם להצלת נפשות תועות, והכול בעידודו של החוק. 'טובתו של הילד' הרי מהווה שיקול מכריע בנושא האימוץ, והם ודאי יידעו כיצד לדאוג לטובתו לעולם שכולו טוב.

חוק האימוץ החדש אינו עוד חוק הנמצא על קרון רכבת חוקי דת ומדינה. שבירת הסטטוס קוו כבר אינה אטרקציה מספקת. כעת המטרה היא הגדרה מחדש של הזהות הלאומית, והתנגשות חזיתית עם קריאתו של מתתיהו הזקן - "מי לה' אליי".