פרשת אורית סטרוק: הציונות הדתית חייבת להתנער מהקיבעון

דחיקתן של הנשים הדתיות מההתמודדות לכנסת לא נובעת ממחסור בנשים מוכשרות ונבונות, אלא מחשיבה מקובעת ביחס למועמדות נשית לכנסת. חבל לי שבקלות רבה כל-כך אפשר למחוק מועמדת ראויה ובעלת הישגים כאורית סטרוק

חדשות כיפה שרה אליאש 18/12/14 19:01 כו בכסלו התשעה

שמעתי בצער על כך שבמפלגה המתגבשת בין אלי ישי לסיעת תקומה, שעוזבת את הבית, מתכוונים להרחיק את אורית סטרוק מהשתתפות בבחירות הקרובות.

חבל לי, כי אורית היא פרלמנטרית מצטיינת, וגם מי שלא מסכים עם דעותיה יכול להעיד על כך. חבל לי כי אני הייתי מעורבת באופן אישי ודחפתי לשילובה של אורית ברשימת תקומה בבחירות האחרונות. הצלחתה של אורית היתה בעיניי סמל להשתלבותן של נשים חזקות בהנהגה, גם במגזרים דתיים יותר, גם תוך הקפדה מלאה על צניעות.

המאמצים שהשקענו בשילובה של אורית לרשימת תקומה, היו מתוך הכרות עמוקה איתה ומתוך הבנה שיש לה הרבה מה לתרום בכנסת. הבחירה בה לא נבעה רק בשל היותה אישה, אלא בשל יכולותיה וכישוריה. בדומה לכך, לא יתכן שיפסלו את מועמדותה רק בשל היותה אישה. מועמד ומועמדת צריכים תמיד להיבחן לפי כישוריהם ולפי הישגיהם, ולעולם לא על-פי מוצאם או מגדריותם.

ההחלטה שלי להתמודד בפריימריז הקרובים בבית היהודי נבעה מהבנה והכרה בכך שדחיקתן של הנשים הדתיות מההתמודדות לכנסת, לא נבעה ממחסור בנשים מוכשרות ונבונות, אלא מחשיבה מקובעת ביחס למועמדות נשית לכנסת. חבל לי שבקלות רבה כל-כך אפשר למחוק מועמדת ראויה ובעלת הישגים כאורית סטרוק, רק כיון שקהל התומכים של המפלגה החדשה המתגבשת רואה בהיעדרן של נשים בזירה הציבורית -דבר המובן מאליו.

אני מקווה שקהל הבוחרים בפריימריז של הבית היהודי יתנער מהקיבעון ויבחר בהמוניו את המתמודדות הראויות והמצוינות, שתיכנסנה ותמלאנה מקומות רבים ברשימה לכנסת.