עשה לך ח''כ - המתיחות לקראת החלטת הוועדה

עמיעד טאוב מזהיר מפני יצירת רשימה לכנסת שבה שולט רק צבע אחד ובה לצד החיבור עם סמוטריץ' מציגים גם בבית היהודי רשימה של מתנחלים שלא מייצגים את כלל הציבור הסרוג

חדשות כיפה עמיעד טאוב 02/02/19 19:45 כז בשבט התשעט

עשה לך ח''כ - המתיחות לקראת החלטת הוועדה
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90


שעת המשבר של הציונות הדתית היא גם הזדמנות לצמיחה. זה לא יקרה אם הועדה הציבורית וחברי המרכז יבחרו דמויות שלא מייצגות את החלק המרכזי בציבור המצביעים הסרוג. המשנה לראש  עיריית מודיעין ויו''ר מועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי, עמיעד טאוב מזהיר מפני יצירת רשימה לכנסת שבה שולט רק צבע אחד ובה לצד החיבור עם סמוטריץ' מציגים גם בבית היהודי רשימה של מתנחלים.
במידה והרב ריינס זצ''ל מייסד המזרחי והשר חיים שפירא ז''ל שעמדו מאחורי הקמת המפד''ל כאיחוד של תנועות המזרחי והפועל המזרחי הם היו מתבוננים בעצב ובבושה בקורות המפלגה שהפכה לבית היהודי בעת החדשה.

שפל של מועמדים נרשם השבוע עם הגשת המועמדויות לרשימת הבית היהודי לכנסת הנמוך בהיסטוריה של המפלגה הסרוגה. 14 מועמדים בלבד הציגו מועמדות וכמעט את כולם לא תזהו ברחוב ואין מאחוריהם עשייה משמעותית באף תחום. הדבר מטריד יותר מתמיד לאור גודל השעה ומצב החירום של המפלגה. בחודש האחרון הובלתי מהלכים להצלת המפלגה ואני מאמין ביכולתה לצאת מהמשבר מחוזקת אך לצערי אנו עדיין בשעה קשה והרכב הרשימה יקבע את עתידה.

עמיעד טאוב

עמיעד טאובצילום: הותר לשימוש

מרבית מצביעי הבית היהודי לא מתגוררים ביהודה ושומרון (ניתן לבדוק זאת בנתוני ועדת הבחירות) להפך הם גרים באזורי החיוג גדרה חדרה, מתפללים בבתי הכנסת בפתח תקווה נתיבות ומודיעין, שולחים את ילדיהם לתנועות הנוער ברעננה חיפה וגבעת שמואל משלבים בין קודש לחול, לא מקפידים על קוצו של יוד או על אורכה של החצאית, לא מסתכלים בעין עקומה על אשה ללא כיסוי ראש רואים בקצינה דתייה גאווה ענקית, מעדיפים לראות ברשימה דמויות כגון איילת שקד על פני דמויות כגון אלי ישי, עובדים ומשרתים לצד חילונים באהבה מלאה ותומכים בגישה ממלכתית שלא רואה בהפיכת בנם לנער גבעות את התגשמות חלומה של האם היהודייה.

 יש נושאים ואנשים לא פחות חשובים מעולם ההתיישבות לציונות הדתית והם אלו האמורים לתת את הטון ולבוא לידי ביטוי ברשימה לכנסת. אנשי החינוך, החברה ואלו העוסקים בענייני דת ומדינה. אלו המניפים בפועל את הדגל החברתי, דואגים לאוכלוסיות המוחלשות לנכים ולקשישים, אלו העוסקים ביחסי דת ומדינה ו\או חינוך שאף אחד מהם אינו פחות חשוב מעוד כביש בשומרון.אגב העובדה שאף מועמד לראשות או לרשימה לא עוסק בתחומי החברה ולא יכול להציג מצבע או רקורד בתחום היא תעודת עניות לציונות הדתית.
זה המקום להבהיר כי יש בי המון הערכה לרבני הציונות הדתית ואני אוהב ומעריך את מרבית את אנשי ההתיישבות המוסרים את נפשם למען בניין הארץ אך מקומם של הרבנים כמנהיגים רוחניים וכיועצים פוליטיים ולא בכנסת שם נדרשים כישורים אחרים (עדיין לא היה רב סרוג שהצליח בפוליטיקה הישראלית)  ומקומם של נציגי המתנחלים שהינם מיעוט מצביעי המפלגה לא יכול להיות ברשימה לכנסת באחוזים כה גבוהים.
אם אכן ייבחר רב לראשות הבית היהודי ונציגים של ההתנחלויות לרשימה יהיה זה המסמר האחרון בארון הקבורה הסרוג. מצביעי הבית היהודי במודיעין, פתח תקווה, חיפה, אופקים, ירושלים, רעננה וגבעת שמואל לא יקבלו עליהם ולא יתנו את קולם לעוד מנהיגים המזוהים עם אותו הזרם הקטן שמיישם את אמרתו של השר אורי אורבך ז''ל שביום שישי חלו ארבע שנים לפטירתו והוא כל כך חסר:''מתפקדים לליכוד, באים בתלונות לבית היהודי ומצביעים לאיחוד הלאומי''.
כאשר ידוע וברור כי על הפרק איחוד עם האיחוד הלאומי המדובר באיוולת גדולה במיוחד. אילו קולות יכול להוסיף נציג מהשומרון לקולות שמקבל ח''כ המוכשר והכריזמטי בצלאל סמוטריץ? לאיזה קהל יוכל להגיע נציג רבני הר המור שאורית סטרוק המוערכת לא מביאה גם ככה ומי יאזן אותם? וכן לא בושה להגיד כי גם נציג מזרחי לא יזיק לרשימה בעידן שבו ש''ס עדיין מעירה את השד העדתי מידי מערכת בחירות.
בזמן הקמתה המועצה הציבורית הקודמת אמר הרב לבנון כי לא ניתן לייצר תמונה יפה מצבעי שחור ולבן וכי בתמונה מאוזנת מופיעים שלל צבעים המצויים בתוך המסגרת הסרוגה. ציבור המצביעים וגם חבריי ואני לא נוכל לתת את אמוננו וקולנו לרשימה בה שולט רק גוון אחד שלא מתגורר באזורי החיוג 03.
מפלגת הבית היהודי עברה משבר אדיר בחודש האחרון שלא באשמתה. אם ברצוננו לעבור את המשבר בהצלחה, לבנות את המפלגה מחדש ולחבר באהבה ציבורים מסורתיים וחילוניים השותפים לערכינו כפי שהאמינו הרב ריינס והשר שפירא אסור לנו לטעות בהרכבת הרשימה.
ההחלטה נמצאת לפתחם של חברי המועצה הציבורית וחברי המרכז. כולי תקווה ותפילה כי לא תיפול שגגה תחת ידם. אפשר צריך ומותר לשלב גם ''דתיים נורמאליים'' ונציגים חברתיים ברשימה שמרבית מצביעיה ''דתיים נורמאליים'.
הכותב הוא משנה לראש העיר מודיעין ויו''ר מועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי