נפתלי בנט – משרד החוץ מחכה לך

בנט מתאים לתפקיד ראש הממשלה, אבל בזמן זה הוא האיש המתאים ביותר לעמוד בראש משרד החוץ ולהוביל את קו ההגנה הראשון של ישראל בעולם

חדשות כיפה דב גולדפלם 10/12/14 14:20 יח בכסלו התשעה

נפתלי בנט – משרד החוץ מחכה לך
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

כניסת הבית היהודי לממשלה הייתה עקומה במקצת. גם לא אהבתי את ההתנהלות כלפי המפלגות החרדיות למרות שהן הרוויחו ביושר את היחס אליהן. בשורה התחתונה סיעת הבית היהודי בכנסת ונציגי המפלגה בממשלה עשו עבודה מצוינת ואני מברך על כך בפה מלא.

במהלך הקדנציה, נפתלי בנט רכש לעצמו מעמד חשוב כאחד המסבירים הטובים ביותר של ישראל בזירה הבינלאומית, אם לא הטוב שבהם. אני עוקב אחרי הופעותיו בתקשורת, ובמיוחד בעת ולאחר מבצע צוק איתן. הוא רהוט, הוא חד, הוא יודע את שפת התקשורת והוא יודע להתמודד עם שועלי התקשורת ולעמוד מול אויבי ישראל בצורה המעוררת כבוד.

הסקרים לקראת הבחירות הקרובות מצביעים על עליה בכוחו של הבית היהודי. אם יתממש, משמעותו המעשית היא שדרוג מעמדו של בנט ושאר נציגי המפלגה בממשלה ובכנסת. בתקשורת כבר מסתובבת שמועה שנפתלי בנט לוטש עיניים לתפקיד שר הביטחון, שמועה שגורמת אי נוחות בולטת בסביבתו של שר הביטחון. אני חושש שאם זה נכון, נפתלי בנט יורה לעצמו ברגל.

כבר לפני קרוב לשלושת אלפים שנה אמר נאמר במקורותינו "אל יתהלל חוגר כמפתח" וחכם אחר אמר "סייג לחכמה שתיקה". למה לעורר שדים, ליצור מתיחויות מיותרות שרק יפגעו במאמץ העיקרי של הצלחה בבחירות?

אומר מיד: נפתלי בנט יכול למלא את התפקיד. יש לו הכישורים ויש לו היכולת. אבל הוא יצטרך להתמודד מול אלופי המטה הכללי שהוא לא שייך למילייה שלהם ויעמוד מול תקשורת עוינת (ע"ע עופר וינטר) כאשר ההחלטות האמיתיות הן בידי ראש הממשלה ואולי הקבינט. חבל שבנט יבזבז את כוחו ואת מרצו במשרד הביטחון.

לעומת זה, משרד החוץ הוא המגרש הטבעי שלו כפי שהוכח בעת מבצע עופרת יצוקה וכפי שהוא מוכיח בהופעותיו בתקשורת כמעט מידי יום ביומו. משרד החוץ הוא חלון הראווה של מדינת ישראל. נציגי משרד החוץ אמורים להביא את דברה של מדינת ישראל לכל העולם והם קו ההגנה הראשון של המדינה בעולם שנעשה עוין לישראל יותר ויותר. כמי שהסתובב בעולם הגדול וראה את פעילותם של נציגי ישראל מקרוב אני יכול להעיד שבחלק מהמקרים נציגי ישראל לא מסוגלים לבצע את משימתם. אין להם לעתים לא את הכלים ולא את הכישורים המתאימים להביא את דבריה של ישראל לעולם. יתרה מזו, הקדנציה הנוכחית הראתה שבראש המשרד לא הייתה אישיות שיכלה להוביל ולהנהיג את נציגי ישראל במאבק הסיזיפי מול העולם.

לדעתי ניתן לעשות הרבה יותר ונפתלי בנט הוא האיש המתאים ביותר לעמוד בשעה זו בראש משרד החוץ ולהוביל את קו ההגנה הראשון של ישראל בעולם. משרד החוץ נתון כולו למרותו של השר העומד בראשו וחופש הפעולה שלו ויכולותיו להשפיע על מהלכי ישראל בעולם גדולים לאין שיעור מיכולותיו להשפיע כשר ביטחון. משרד החוץ מתאים לו ככפפה ליד ולשם עליו לכוון את כל מאמציו. וכן, משרד החוץ הוא קרש קפיצה לא פחות טוב לתפקיד ראש הממשלה מאשר משרד הביטחון.

אבל המשימה הראשונה היא להצליח בבחירות. שלשה חודשים לפני הבחירות לא תופרים חליפות ולא רותמים את הסוסים לפני העגלה.