מתמודדות? אולי הנשים לא מעוניינות באורח החיים שמנסים לכפות עליהן

האם חשבתן פעם שאולי מישהו כאן מנסה להעביר את הזקנה את הכביש בעל כרחה? אולי הנשים בכלל לא מעוניינות באורח החיים הציבורי שמנסים לכפות עליהן?

חדשות כיפה יצחק אהרוני 08/01/15 11:10 יז בטבת התשעה

מתמודדות? אולי הנשים לא מעוניינות באורח החיים שמנסים לכפות עליהן
דוברות, צילום: דוברות

אחרי הבחירות המקדימות בליכוד, התפרסמו תגובות של כמה נשים במערכת הפוליטית, שזועמות על כך שבמדינת ישראל יש אפליה נגד נשים. האמת היא שלא צריך שום הוכחה שתמיד הנשים מופלות לרעה, זה ברור. אבל נוכיח בכל זאת: ראו כמה מנכ"לים וכמה מנכל"יות יש. ראו כמה שרים וכמה שרות יש. וכיון שברור כשמש שכישרונותיה של האישה הממוצעת אינם נופלים מאלה של האיש הממוצע, הרי שלתופעה הנ"ל אין הסבר אחר מלבד אפליה חמורה של הנשים במדינה.

ולמי שעדיין חסרה לו ראיה, ראו נא מה קורה בכנסת: בושה וחרפה למדינת ישראל. למרות שכידוע וכברור כישרונותיה של האישה הממוצעת אינם שונים מאלה של האיש, יש בכנסת רק 27 נשים. לנתון הזה יכול להיות רק הסבר אחד: אפלייה חמורה נגד נשים. בסעודיה המצב יותר טוב.

ואם עדיין לא נפל לכם האסימון, ראו מה קרה בבחירות המוקדמות בליכוד. מדוע יש שם רק 2 נשים במקומות ריאליים? הלא ברור שכשרונותיהן של הנשים אינם שונים ולא יכולים להיות שונים מאלה של הגברים. אז כנראה זה בגלל אפלייה חמורה. נקוה רק שנתניהו ישבץ שתי נשים במקומות שהוקצו לו, כדי למנוע תופעות של העדפת בני מיגדר אחד רק בשל מיגדרם.

ולא רק זה. ראיתן כמה מועמדות וכמה מועמדים היו בפריימריז? למה יש פחות מועמדות ממועמדים? לא בגלל אפלייה? בושה למדינת ישראל.

ובכן, כל אדם רשאי להגיש מועמדות. איש לא מונע מנשים להגיש מועמדות. להפך: מעודדים אותן. לנשים קל יותר להיבחר, הן צריכות פחות קולות לשם כך כי מקצים להן מקומות מראש. יש להן גם פחות מתחרות. ומי משבץ אותן ברשימה? המתפקדים, שמספר הנשים בהם פחות או יותר שוה למספר הגברים. האם מצבה של ישראל כ"כ גרוע שאפילו הנשים מפלות נשים? חס וחלילה. אתה מעז להאשים את הנשים? הנשים לא אשמות. הנשים המסכנות, החברה חינכה אותן להעדיף גברים.

אז מה יכול להיות ההסבר לכך שלמרות שמעודדים נשים להיבחר ומקלים עליהן להיבחר, עדיין מספרן של הנשים בכנסת נופל מזה של הגברים? הרי לא יתכן שכשרונותיהן של הנשים שונים מאלה של הגברים.

האם חשבתן פעם שאולי מישהו כאן מנסה להעביר את הזקנה את הכביש בעל כרחה? אולי הנשים בכלל לא מעוניינות באורח החיים הציבורי שמנסים לכפות עליהן. הלא אם יש אישה שבכל זאת רוצה - יהיה לה הרבה יותר קל להיבחר מאשר אילו היתה גבר.

לא יודע, אבל נראה לי שגם את השאלה הזאת אסור להעלות ואסור אפילו לבחון ברצינות.

אני כבר רואה אלו תגובות אקבל רק על כך שהצעתי לבדוק.