מי פה אלים?

בסוף השבוע שעבר הודתה נערה בת 16 מטבריה, ברצח אדם באזור תל אביב, ונער בן 15 מאשדוד דקר במספריים נער בן 18 שזרק עליו תפוז ... האשמים בגל האלימות הזה, שלא יהיו לכם ספיקות, הם כמובן מתנגדי ההתנתקות.

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 01/03/05 00:00 כ באדר א'

בסוף השבוע שעבר הודתה נערה בת 16 מטבריה, ברצח אדם באזור תל אביב, ונער בן 15 מאשדוד דקר במספריים נער בן 18 שזרק עליו תפוז. זה היה רק סופו של שבוע שבו ילד בן שמונה דקר מורה בבית ספר באזור חדרה בגלל שניסתה להפריד בקטטה בינו לבין חברו, ילד בן 13 שלף סכין על מורה בבית ספר באזור הקריות בגלל שהעזה להוציא אותו מהכיתה, וילד מכיתה ד בעפולה נדקר בסכין יפני על ידי ילד מכיתה ה' כי הציק לבנות בכיתתו. האשמים בגל האלימות הזה, שלא יהיו לכם ספיקות, הם כמובן מתנגדי ההתנתקות. אחרת, קשה להבין למה חיים שלום, חבר מועצת עיריית קריית גת שהגיע לעירייה בעת ביקור שר הביטחון במקום, נכלא בחדר מבודד על ידי שוטרים רק משום שהלשינו עליו שהוא מתנגד להתנתקות. ולמה יום לאחר מכן נעצר פעיל חב"ד בקריית מלאכי לקראת ביקור של מופז, רק משום שהתקבל עליו מידע מודיעיני שהוא כותב מאמרים נגד ההתנתקות, ועלול לומר על זה משהו למופז.

מזל שהשוטרים הגיעו בזמן לקריית גת ולקריית מלאכי. הרי אם הם לא היו כולאים את שני מתנגדי ההתנתקות הללו בזמן, הם היו עלולים, חס וחלילה, לומר לשר הביטחון דברים ששר הביטחון לא אוהב לשמוע, ואתם הרי יודעים איך זה מתפתח. היום אומרים למופז שהוא לא בסדר, ומחר עוד ירצחו כאן ראש ממשלה....

הלוואי שהמשטרה והתקשורת היו מטפלים באלימות בני נוער (שהולכת ונעשית אלימות של ילדים), כמו שהם מטפלים באלימות, סו קולד, של מתנגדי ההתנתקות. כשיילד בן שמונה דוקר את המורה שלו, הוא מגיע לעמוד 19 בעיתון 'ידיעות אחרונות', מבלה בבית כמה ימים, וחוזר גבר-גבר, לכיתה. אבל אם אותו ילד יעז לומר לשרת החינוך שלוחמי הלח"י היו מתביישים בה על תמיכתה בתוכנית ההתנתקות, הוא יקבל את הכותרת הראשית של העיתון, ייעצר, יבלה במאסר לפחות יממה, ויוכרז כאויב האומה.

לכן ילדים יקרים, אם אתם רוצים להופיע בעמודים הראשונים של כל העיתונים ובמהדורות החדשות של כל ערוצי הרדיו והטלוויזיה, אתם צריכים פשוט לצייר ציור מפחיד של עקירת יהודים מביתם ולשלוח אותו לאחד משרי הממשלה. לעומת זאת, אם תדקרו בסכין את החבר שיושב לידכם בכיתה, תקבלו אולי אייטם קטן, בסוף החדשות, לפני תחזית מזג האוויר.