הרב אפרים זלמנוביץ: ההסכם עם איראן – מסימני הגאולה

רבה של מזכרת בתיה טוען כי ההסכם אינו רע וקובע כי "ראש ממשלת ישראל, מורה על חסר באמונה. במקום שאין לנו היכולות לעמוד על נפשנו, אין לנו אלא להישען על אבינו שבשמים"

חדשות כיפה הרב אפרים זלמנוביץ 16/07/15 21:28 כט בתמוז התשעה

הרב אפרים זלמנוביץ: ההסכם עם איראן – מסימני הגאולה
thomas koch / Shutterstock.com, צילום: thomas koch / Shutterstock.com

ההסכם שנחתם בין המעצמות ואיראן טוב לישראל ולו משום שהוא דוחה את מימוש האופציה הצבאית. הפחד מפני הפצצה האירנית שזורה בציבור, ראש ממשלת ישראל, מורה על חסר באמונה. במקום שאין לנו היכולות לעמוד על נפשנו, אין לנו אלא להישען על אבינו שבשמים. כאמור ה' ילחם לכם ואתם תחרישון. ישראל בטח בה' עזרם ומגינם הוא. יען נצח ישראל לא ישקר. קובע הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה.

אחד מעיקרי האמונה הוא הצו להאמין באמונה שלימה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא. חכמינו מסרו לנו את סימני הגאולה המרמזים על בואו הקרוב של הגואל. אחד מהרמזים, מגלה לנו הנביא ישעיהו (פרק ב) "והיה באחרית הימים" מפרש רש"י "לאחר שיכלו הפושעים" "והלכו עמים רבים ואמרו: לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלוהי יעקוב ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים ושפט בין הגויים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

מבאר הרד"ק (שם): מתפקידיו של מלך המשיח - לפתור בדרכי שלום סכסוכים או תביעות שיהיו בין העמים. הוא יהיה אדון לעמים והוא יוכיח אותם ויאמר להם: ישר המעוות לבעל דינך! וכך תימנע המלחמה בין עם לעם והוא מלך המשיח ישלים ביניהם. העולם יהיה ללא מלחמה ואת כלי הנשק יפרקו ומהם יעשו כלים לעבודת האדמה.

הנביא ישעיהו מתאר את מלך המשיח כאיש חכם בעל מידות שתפקידו להביא את הגאולה (פרק י"א): ויצא חוטר מגזע ישי ונצר משרשיו יפרה ונחה עליו רוח ה' רוח חכמה ובינה רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת שמים .... ושפט בצדק דלים.... וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ (איראן עם ישראל)... ואסף נדחי ישראל ונפוצות יהודה יקבץ מארבע כנפות הארץ."

הפחד מפני איראן גרעינית מורה על חוסר אמונת היושבים בציון בהבטחה הכתובה בתורה "אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם... וישבתם לבטח בארצכם ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד... וחרב לא תעבור בארצכם" (ויקרא כ"ו)

זאת יש להבין, ישראל איננה יכולה להתמודד לבדה עם הבעיה הגרעינית. כל שנותר לנו הוא להתפלל שאכן איראן וסוריה וגם צפון קוריאה תתפרקנה מנשקן. בניגוד לנו, לארצות הברית היכולת לוודא שאיראן לא תייצר פצצה גרעינית. בכוחה לפרוק את אירא מיכולותיה הצבאיות. ובמידה של כישלון ואי כיבוד ההסכמים שנחתמו, רק ארה"ב מסוגלת לפעול נגד איראן או סוריה גם באמצעים צבאיים ולוודא שהמדינות הללו יעמדו בדיבורן ובאמת תתפרקנה מנשקן.

הכותב הוא רב היישוב מזכרת בתיה