דעה: הרב מהצפון הוא לא אנחנו

תלמיד בישיבתו של הרב מהצפון מגיב לפרשה. ""הרב" אינו מייצג אף אחד מתלמידיו הרבים שעברו במוסדותיו ב17 שנה האחרונות וגם לא אף אחד מאלפי האנשים ששמעו את שיעוריו וקראו מספריו"

חדשות כיפה דויד א (שם בדוי) 06/07/15 12:17 יט בתמוז התשעה

דעה: הרב מהצפון הוא לא אנחנו
ישיבת המקובלים, צילום: ישיבת המקובלים

הסאגה סביב "הרב מהצפון" עוד בעיצומה. בכל יום צצות עוד ועוד נשים שנפגעו לכאורה מ"טיפולי הרוחניות" אך אל לנו להתבלבל. "הרב" אינו מייצג אף אחד מתלמידיו הרבים שעברו במוסדותיו ב17 שנה האחרונות וגם לא אף אחד מאלפי האנשים ששמעו את שיעוריו וקראו מספריו. מדובר במיטב הציונות הדתית. אנשים שחיים עם משמעות ותרומה למדינה ולחלש על בסיס יומיומי, כך חונכנו אז וכך אנו נוהגים היום. ולראיה ניתן לראות את ההוקעה החד משמעית של חברי הקהילה בראשה עמד והסלידה מההתנהגות שנחשפה באופן מיידי.

למדתי שם, עוד בתחילת האלף הנוכחי. מכינה קדם צבאית קטנה בדרום צפת. אווירה משפחתית ותחושה של משהו מיוחד שלא קיים בשום מסגרת המשך אחרת בארץ משך אליו כמה עשרות שמיניסטים מדי שנה שעברו סינון חצי מיסטי ע"י הרב. תן לי את שמך ושם אמך ואומר לך מי אתה... וזה עבד. עובדה. הוא הצליח להדהים לא רק אותנו בני ה-18 אלא גם רבנים גדולים וחשובים בניהם הרב אליהו זצ"ל אז מי אנחנו שנחשוד במשהו. למודי קבלה ופנימיות התורה בשילוב של קימה בארבע לפנות בוקר עם טבילת קרח במקווה האר"י בצפת בליוויו של הרב הפכו את כולנו, לאיך לומר "קדושים יותר". היכולת שלו להנגיש לשמיניסטים מאמרים עמוקים של הרמח"ל והאור חיים הקדוש העידה בעיננו אז, על הבנה מופלאה בתורת הסוד. השילוב של תורה עם גמילות חסדים ועבודה פנימית על המידות היו הכי "מיינסטרים" שיש ליוצאי ישיבות בני עקיבא ושום דבר לא רמז אפילו על הדרמה שמתרחשת מתחת לפני השטח. בזמני מעט בארץ ידעו על "פועלו וכחותיו" עם השנים הדמות הלכה וגדלה, איתה גם המנגנון של גיוס הכספים והגידול הטבעי של המוסדות שהוקמו בצפת שכללו אפילו גוף כשרות עצמאי תוך שימוש בחסות הרוחנית של הרב אליהו זצ"ל שהיו שטענו השבוע שמתהפך בוודאי בקברו לנוכח הגילויים האחרונים.

חילול השם העצום שמתרחש לנוכח הגלויים אמיתי ונכון לו לקרות ולו רק בשביל חשבון הנפש של כולנו- אין מורמים מן העם, אך אל לנו להכליל בתוכו את כלל הרבנים שהיום ברור שבכל אוכלוסיה ישנם יוצאים מן הכלל שאינם מלמדים על הכלל. הם "סטיית התקן" שלנו וכמו כל אנליסט טוב צריך לדעת להוציא אותם מהמשוואה.

הכותב הוא תלמיד לשעבר של הרב מהצפון.