דעה: דרושה הרתעה

אם איננו רוצים להיות מטווחים כברווזים בטרמפיאדות, אם איננו רוצים להיות קרבן לגחמה של ערבי זה או אחר, שבודאי ינסה לטעון לאי שפיות, עלינו ליצר עונשי הרתעה קולקטיביים

חדשות כיפה רבקה שמעון 16/04/15 19:08 כז בניסן התשעה

דעה: דרושה הרתעה

הגיע הזמן שממשלת ישראל תציב לעצמה יעד - למנוע את הרצח הבא. בעונשי הרתעה. כן, כן, אני כבר שומעת את קולותיהם של כל אלו שיסבירו לי בנחת מעושה, שלא כל הערבים רוצחים, שרבים מהם מאמינים בחיים שלווים בשכנותנו, ושלא אתלהם.

את הטיעון הזה שמעתי בישיבה מיוחדת של ועדת הפנים של הכנסת בראשותה של חה"כ מירי רגב, בקדנציה הקודמת, לאחר פגוע הדריסה מול המטה הארצי של המשטרה, קרוב מאד לנקודה בה נדרס שלום יוחאי שרקי הי"ד בליל יום השואה.

את הטיעון הזה העלה ראש עירית ירושלים ניר ברקת, ואפילו חה"כ מירי רגב הידועה בדעותיה הימניות הביעה את דעתה שהיא מתנגדת לעונשי הרתעה.

אך אין מנוס.

אם איננו רוצים להיות מטווחים כברווזים בטרמפיאדות, אם איננו רוצים להיות קרבן לגחמה של ערבי זה או אחר, שבודאי ינסה לטעון לאי שפיות, עלינו ליצר עונשי הרתעה קולקטיביים. הריסת בתים, גרוש תושבים מכפר מועד לפורענות. חברי כנסת יקרים, ממשלה נכבדת, שבו, תעשו סעור מוחות ותנקטו בצעדים המתאימים.

חברת סיטיפס של הרכבת הקלה בירושלים, מצאו דרכים ליצור הרתעה מול קטינים משכונות ערביות בירושלים שמיידים אבנים על הרכבת. חבירה משותפת של העירייה עם משטרת ישראל הביאה אותם לנקוט בענישה כספית למשפחות מידיי אבנים, הרתעה בבתי הספר, ואולי זה עדין לא מספיק. בחול המועד פסח ישבנו ברכבת הקלה, עושים דרכנו לעיר העתיקה. על החלון לצידנו ששמשתו מנופצת, ראינו הודעת התנצלות מטעם חברת סיטיפס, על חוסר הנוחות שלנו לשבת ליד חלון לא מתוקן. עדין.

מצער לכתוב על כך. נראה שבמקום בו יש נזק כלכלי, ממהרים לנקוט בצעדי ענישה משמעותיים יותר. נער שנרצח, לא עלינו, המדינה תכריז על משפחתו כנפגעת טרור, תממן אותה לנצח, וכולם יעברו לסדר היום.

ממשלת ישראל או צבא הגנה לישראל, ידעו ביעילות רבה להעניש ענישה קולקטיבית את תושבי יצהר לאחר ניקוב צמיג בגלגל של ג'יפ צבאי. מן הסתם נתחיל עכשיו לשמוע את אנשי החינוך מתריעים בנוער הימני, שלא ישתמשו בתג מחיר לאחר פגוע כזה.היחידה היהודית בשב"כ כבר מחממת מנועים לתפוס נערים מרססים על מסגד. גם התקשורת כבר תתחיל לצחצח חרבות ולהשחיז עטים בנושא.

אבל רבותי, פגוע הדריסה פגע בנו ביום השואה. שלום יוחאי ה"י"ד, שם כל כך סמלי. השלום הפיקטיבי נרצח כבר מזמן, ואם חפצי חיים אנו בגאון, במדינת ישראל העצמאית המתחדשת, לא נהיה מובלים כצאן לטבח במדינתנו שלנו.

דרושה הרתעה. דרושים עונשים קולקטיביים. שאף פעם לא ישתלם לו למפגע הבא. שיחשבו פעמיים לפני שהם הורגים. שישלמו מחיר. שלא ישתלם להם. שיפסידו משהו חשוב. בית, כפר, כבוד, שטח, משפחה.

שאנחנו נרוויח חיים אמיתיים של שלווה ובטחון.