דניאל פרידמן: איילת שקד ראויה להיות שרת המשפטים

שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן התייצב לצידה של איילת שקד ואמר כי היא מתאימה לתפקיד. "היא אדם מוכשר עם קול ייחודי. היא אדם מתאים לתפקיד הזה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/05/15 18:59 יז באייר התשעה

דניאל פרידמן: איילת שקד ראויה להיות שרת המשפטים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעוד החתימה על הסכם בין הבית היהודי לליכוד קרובה מתמיד, התייחס היום (ד') שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן למינויה הצפוי של איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים, והבהיר כי היא מתאימה לתפקיד.

"זה מינוי טוב מאוד. היא אדם מוכשר, עם קול ייחודי והיכולות שלה מאוד מרשימות. היא אדם מתאים לתפקיד הזה", אמר פרידמן בראיון באתר וואלה. "היא אדם חכם עם ניסיון פרלמנטרי - עניינית, אך גם תקיפה. בתפקידים הקודמים שלה היא התעמקה בבעיות שקשורות למערכת הפוליטית והמשפטית.

"בעניין העמדות שלה כלפי בית המשפט", הוסיף פרידמן, "אני חושב שהן עמדות שקולות. ראיתי עמדות יותר קיצוניות יותר, ומרחיקות לכת. היו שאמרו שברגע שבית המשפט לקח סמכות לבטל חוקים, אז ראוי להקים בית משפט אחר, בית משפט לחוקה. אז הנה, היא לא הולכת לכיוון הזה".

פרידמן ציין כי שקד מציעה מספר שינויים ושיפורים במערכת המשפטית אשר ראוי לשקול אותם. "ראוי לשקול אותם ולדון בהם לגופם, ולא לפתוח בהתקפה אישית שאין לה כל יסוד ובסיס". עוד ציין פרידמן כי לטעמו בכישורים שלה ובהשכלתה - אף שאיננה מרקע משפטי, איש אינו יכול לכפור".

בנוסף, התייחס פרידמן לדבריו של ח"כ מיקי רוזנטל אשר טען כי לתת לשקד את תיק המשפטים זה כמו לתת לפירומן את רשות הכיבוי ואמר "אני לא מסכים עם השיטה של ההפחדות. אני מציע לדבר בצורה עניינית לא מפחידה, לא בלשון של פירומנים, בלשון מנומסת, ולבדוק את העניין לגופו". עוד הוסיף ואמר כי "גם ליוסי ביילין לא היה רקע משפטי".