גם בשדרות לא לומדים תורה

אחרי שבע שנים בהם הוא התקיים רק בתל אביב, מתרחב אירוע "הלילה לא לומדים תורה" גם לערים נוספות.

חדשות כיפה אלעד רותם 19/07/07 00:00 ד באב התשסז

לחוות ביחד

לכנס ההגות של "הלילה לא לומדים תורה" בהפקתה של גל נקדימון, יש כבר מסורת ארוכה בתל אביב. אלא, שהשנה ירחיב האירוע את שורותיו ויצא אל מחוץ לגוש דן והברנזה התל-אביבית, ולראשונה הוא יתקיים בארבעה מוקדים במקביל - בירושלים, באשדוד, בשדרות, וכמובן בתל אביב.


"הלילה לא לומדים תורה" הוא אירוע המאפשר לקהל הרחב להתחבר למשמעויות יום האבל ולחוות אותן ביחד. הערב נפתח בקריאת מגילת איכה, ממשיך בדיאלוגים בין הדוברים על לקחי ט באב לימינו ומסתיים בקבוצות שיח.

ברוח זו, ישוחחו השנה הדוברים על מנהיגות יהודית בשעת חורבן וחירום, יתארו את מאפייני המנהיגות הנדרשת היום, ויבחרו מבין מובילים בהיסטוריה היהודית על מנת להנהיג את העם בימינו אנו.


בעקבות ההצלחה הרבה שקוצר האירוע המתקיים בת"א, בו נטלו בשנה שעברה למעלה מ-1000 איש, החליטה נקדימון לחבור לאנשי "כנס ישראל (שדרות) לחברה" של המכללה האקדמית ספיר, בראשותו של אלוף (מיל) עוזי דיין, ולהרחיב את הפעילות.

בתל-אביב עובר השנה האירוע לגג גן-העיר (עקב שיפוץ מרפסת כיכר רבין), שם תנחה את האירוע סיוון רהב-מאיר וישתתפו: ירון לונדון, הרב ישראל מאיר לאו, עוזי דיין, הרב מיכאל מלכיאור, טלי ליפקין-שחק, אראל סג"ל, קובי אריאלי ופרופ דפנה ברק-ארז.

בירושלים יערך האירוע באורט רמות, שם ישתתפו: נעמי חזן, נתן שרנסקי, ח"כ מנחם בן ששון, דוד איינהורן, מרדכי אלגרבלי, משה מוסקאל, עינת ברזילי ועוד. בהנחיית תמי מולד-חיו.

בראשון לציון, במרכז הקהילתי קרית ראשון בהנחיית שאול מייזליש ובהשתתפות: שולמית אלוני, אשר כהן, ח"כ אבישי בוורמן, מאיר ניצן ועוד.

באשדוד, בבית יד לבנים ייקחו חלק שאול יהלום, יהודה משי-זהב, אמונה אלון, יחיאל לסרי, עמית יולזרי ועוד רבים וטובים.

בשדרות יערך הערב בסינמטק בהנחיית זהר אביטן ובהשתתפות: הרב חנן פורת, פרופ זאב צחור, הרב יואל בן נון, אהרלה כהן, הרב ציון כהן ועוד.

אירועי "הלילה לא לומדים תורה" יתקיימו בליל ט באב, ויחלו בכל המקומות בשעה 19:30 בקריאת מגילת איכה, ויסתיימו במעגלי שיח בהנחיית מנחי בית המדרש "תאיר".