גזענות או הסתה?

השב"כ חקר רב ממרכז הארץ בחשד כי הסית נגד יחסים חברתיים עם ערבים. ועד מתיישבי בנימין: מוטב שהשב"כ ישנה את סדר יומו

חדשות כיפה אורי פולק 13/04/11 00:00 ט בניסן התשעא

גזענות או הסתה?

שירות הביטחון הכללי זימן באחרונה רב בית ספר המשמש גם כרב בית כנסת מעיר במרכז הארץ, שזהותו אסורה כעת בפרסום, זאת בחשד להסתה. בשב"כ חקרו את הרב על התבטאויותיו לבני נוער, שלא לצאת עם ערבים המגיעים לעיר.

לאחר שקיבל את הזימון לחקירה, התייצב הרב והבין לראשונה כי הוא מואשם בהטפה לגזענות ואלימות, במסרים העלולים להביא לידי אלימות וטרור. עוד טענו כלפיו החוקרים כי הם מוצאים בעיתיות בקשרים החברתיים שיש לו עם תושבים מיהודה ושומרון, זאת למרות העובדה שבני משפחתו של הרב מתגוררים באזור.

הרב הכחיש את ההאשמות אך טען כי הוא אכן קורא לתלמידיו נגד יחסים בין יהודים לערבים - אלא שהדבר איננו נתפס בעיניו כהטפה לגזענות. הוא אף ציין כי הוא מעודד את תלמידיו להתגייס ליחידות קרביות ולשרות משמעותי בצבא וכי דחיפות החקירה, דווקא לפני ימי הפסח, נראית תמוהה בעיניו. עם זאת, ציין, כי בעבר היה מסתכל על אנשי שב"כ בהערצה והיום לצערו הוא מסתכל עליהם בחמלה וחלחלה וכי הוא ימשיך לחנך את תלמידיו לאהבת העם והארץ.

בוועד מתיישבי בנימין מחו על זימונו של הרב לשיחה וטענו כי "ההתנהלות הזו של השב"כ תמוהה. במקום לסייע בהנחלת גאווה יהודית, מנסה שב"כ לפגוע במחנכים ורבנים יהודים שמנחילים לתלמידיהם ערכי יהדות ואהבת הארץ".

בוועד מציינים כי "דווקא בימים בהם אנו קוראים על כך שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, מוטב היה שהשב"כ ישנה את סדר יומו ויפעל בתקיפות כנגד האויב הערבי הנלחם בהתיישבות היהודית ובעם היהודי".

בשב"כ סירבו להגיב לדברים.