גדעון לוי לא יתנצל

תביעת הדיבה שהגישו מתיישבי הר-ברכה נגד גדעון לוי ("הארץ") בטענה כי פרסם נגדם ידיעה חסרת כל ביסוס - נדחתה. לוי לא התנצל, אך הצהיר: לא היה לי מידע ספציפי

חדשות כיפה אורי פולק 02/11/10 00:00 כה בחשון התשעא

גדעון לוי לא יתנצל

תביעת הדיבה שהגישו מתיישבי היישוב הר-ברכה לפני כשנתיים נגד עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, שפרסם נגדם רשימה המתארת את מתיישבי הישוב מתנכלים לשכניהם הפלסטינים, נדחתה אתמול (ב) בבית משפט השלום בירושלים.

כזכור, לפני כשנתיים פרסם גדעון לוי רשימה במדורו הקבוע "אזור הדמדומים", בה תיאר התנכלויות של מתיישבי יצהר וברכה לתושבי הכפר הפלסטיני הסמוך, בורין. כתבתו של לוי תיארה, בין היתר, השחתת עצים והשלכת בקבוקי תבערה אל עבר הכפר.

הרשימה הביאה ארבע ממתיישבי הר ברכה, יחד עם האגודה השיתופית של היישוב, להכחיש "כל פעילות המוזכרת בכתבה" ואף לתבוע דיבה את לוי בטענה כי אין בידיו "אפילו בדל של ראיה לטענות הקשות שהועלו על-ידיהם". התובעים דרשו 100 אלף שקל כפיצוי על הוצאת לשון הרע, וכן התנצלות בולטת בעיתון ומחיקת הכתבה מאתר "הארץ".

אתמול הוחלט כי מתיישבי הר-ברכה לא יזכו לפיצוי כספי ואף לא להתנצלות, כפי שתבעו, אלא יסתפקו בהצהרת אנשי "הארץ" לפיה אין להם ולא היה להם "מידע לגבי האדם הספציפי שביצע את המתואר בכתבה", זאת לצד הבהרה כי בכתבה ההיא "לא הייתה כל התייחסות לאגודה השיתופית ברכה ולמי משאר התובעים".

אתמול אמר עורך הדין של התובעים, עו"ד דורון ניר-צבי, כי הם מרוצים מהחלטת בית המשפט. "משמעות ההצהרה היא שגדעון לוי כתב בלי שהיה לו מידע", אמר.