בת שירות לאומי סיפרה לתלמידים על ההתנתקות והושעתה

בת השירות, המלמדת בבית הספר ´יובלים´ שביישוב צורן שבשרון הושעתה מתפקידה לאחר שהסבירה מדוע היא לובשת חולצה כתומה. אחד ההורים לשר החינוך "סטנדרט כפול לעומת אדם ורטה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/14 09:54 יג באדר א'

בת שירות לאומי סיפרה לתלמידים על ההתנתקות והושעתה
יחצ, קובי סלע, צילום: יחצ, קובי סלע

בית שירות לאומי המלמדת בבית הספר 'יובלים שביישוב צורן בששרון הושעתה מתפקידה לאחר ששוחחה עם ילדי החטיבה הצעירה על ההתנתקות מגוש קטיף, כך חושפת רעות וילף במעריב הבוקר (ה').

בשיעור מורשת לתלמידי כיתות א' וילדי הגן לפני כשבועיים, ניגש את המדריכה תלמיד ושאל מדוע היא לובשת חולצה כתומה. בת השירות השיבה כי היא לובשת את החולצה מכיוון שמדובר ביום גוש קטיף במערכת החינוך והסבירה על ההתנתקות מגוש קטיף.

בעקבות תלונות מאנשי צוות והורים שטענו שלא ראוי להעלות את הנושא בפני ילדים צעירים התלוננה מנהלת בית הספר בפני האחראית מטעם השירות הלאומי על המדריכה וטעני כי "נעשה מעשה חמור בבית הספר" ו"נחצו קווים אדומים".

עוד דרשה המנהלית כי בת השירות תכתוב מכתב התנצלות להורים ולתלמידים ואף הודיעה על סיום עבודתה בבית הספר. במכתב להורי התלמידים כתבה מנהלת בית הספר "בת השירות הלאומי העלתה את נושא ההתנתקות בפני הילדים בניגוד להנחיות. אנו רואים התנהלות זו בחומרה רבה ובעקבותיה הוחלט כי תסיים את פעילותה בבית ספרנו לאלתר".

מקורבים לבת השירות ואחת האחראיות עליה טענו כי התגובה אינה סבירה. "מקומם אותי באופן אישי שבחורה אמרה שתי מילים והיא מוצאת עצמה בחוץ". מקורבת נוספת טעני כי "נעשה כאן עוול. התגובה הייתה מוגזמת".

בעקבות המקרה כתב אחד מהורי בית הספר לשר החינוך הרב שי פירון "לאחר פרשת אדם ורטה, מדובר בסטנדרטים כפולים באופן בוטה במיוחד. או שמותר להביע דעות פוליטיות, ואז יש להחזיר את בת השירות לבית הספר, או שאסור להביע דעות פוליטיות - ואז יש לסיים את פעילותו של אדם ורטה בבית הספר שבו הוא מלמד".

"אם בת השירות הציגה לילדים את הטרגדיה של מפוני גוש קטיף, אין בכך לדעתי כל בעיה", אמר אדם ורטה בעקבות המקרה. "אבל אני כן יודע שלא נכון שמורה יציג את דעתו כאמת שאין בלתה".

יו"ר מנהלת השירות הלאומי שר-שלום ג'רבי אמר בתגובה למקרה למעריב: "כבודה ומעמדה של בת השירות הלאומי חשוב לי הרבה יותר מכל דבר אחר. זכותו של בית הספר להפסיק את עבודת בת השירות, אבל זכותנו לא לשלוח לשם מחליפה. ההפסד הוא של בית הספר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקת המחוז. לדברי גורמים במשרד, בימים אלה נעשים מאמצים להחזיר את בת השירות הלאומי לבית הספר.