"בשביל מה לומר מי שברך לחיילים? שלא יפול על הש"ג תפוז?"

יעקב עמר 'הדובר של הציבור החרדי' התייחס לשאלה מדוע לפני ואחרי מבצע צוק איתן החרדים לא אומרים את תפילת 'מי שברך' לחיילי צה"ל וענה בלעג "בשביל מה לומר מי שברך?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/08/14 13:53 י באב התשעד

"בשביל מה לומר מי שברך לחיילים? שלא יפול על הש"ג תפוז?"
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

כך מתייחסים החרדים לחיילי צה"ל? יעקב עמר, המוגדר כ'דובר של הציבור החרדי' התייחס הבוקר (ד') לשאלה מדוע החרדים לא אומרים מי שברך לחיילי צה"ל ביום יום, זאת על רקע סיום מבצע צוק איתן והחזרה לשגרה. לטענתו "רוב בתי הכנסת החרדים עשו מי שברך לחיילי צה"ל בזמן מבצע צוק איתן".

לאחר זאת, הקשה עליו המראיין, רזי ברקאי בגלי צה"ל ושאל האם אמרו לפני המבצע מי שברך לחיילים. עמר ענה "לפני זה לא עשו, אז מה? בשעת צרה אומרים פרקי תהילים. לפני צוק איתן בשביל מה צריך לומר מי שברך? שלא ייפול על הש"ג תפוז? כשיש צרה כולנו ביחד".

מדובר בהתייחסות נדירה יחסית של אדם חרדי לנושא תפילת מי שברך לחיילי צה"ל. כידוע, ברוב מוחלט של בתי הכנסת החרדיים לא אומרים את התפילה ביום יום, כחלק מהאמונה כי מדובר במוסד של מדינת ישראל, מדינה שאליה חלקם מתנגדים. בעוד שבחלק מבתי הכנסת כן אומרים, לדוגמא בבתי הכנסת של חב"ד, ברוב רובם של בתי הכנסת נמנעים מאמירת התפילה.

עם זאת, במהלך מבצע צוק איתן, ברוח האחדות שחלה על כל עם ישראל, החלו גם בציבור החרדי לומר את התפילה לשלומם של חיילי צה"ל, אך כפי הנראה עכשיו שנגמר המבצע יפסיקו בבתי הכנסת לומר את התפילה.

בדצמבר 2013 זכה יעקב עמר בתכנית הריאליטי החרדית 'הדובר'. התכנית שודרה במשך מספר חודשים בתחנת הרדיו 'קול ברמה' וכן באתר 'כיכר השבת'. בעוד שלא מדובר בדובר רשמי של המגזר החרדי, כלי תקשורת כללים פונים אל עמר כמרואיין המייצג את דעת החרדים.