ברקת והרב דרוקמן הציעו לדרעי למנות את הרב עמאר לרב העיר ירושלים

חצי ניצחון? בפגישה בביתו של ניר ברקת הציעו ראש העיר והרב חיים דרוקמן למנות את הרב הראשי לשעבר הרב עמאר לתפקיד הרב העיר הספרדי לירושלים לצד רב אשכנזי ציוני דתי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/01/14 09:51 כט בשבט התשעד

ברקת והרב דרוקמן הציעו לדרעי למנות את הרב עמאר לרב העיר ירושלים
יחצ, צילום: יחצ

אחרי חוק עמאר אריאל שנפל מנסים ניר ברקת, אריה דרעי והרב דרוקמן לקדם מינוי הראשון לציון, הרב הראשי לשעבר שלמה עמר לתפקיד הרב הראשי הספרדי של העיר ירושלים יחד עם רב ציוני דתי אשכנזי. מיזם עמאר שטרן יוצא לדרך.

בביתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נערכה השבוע פגישה בה השתתפו לצד ראש העיר גם אחד מבכירי רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן ויו"ר שס אריה דרעי, כך מדווח הבוקר (ה') יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

הפגישה עסקה בניסיון להגיע להסכמות בנושא שמסעיר מזה שנים את ירושלים בכלל והציבור הדתי לאומי בפרט - בחירת רבנים ראשיים לעיר.

בפגישה עם דרעי, מדווח שלזינגר, הציע ברקת יחד עם הרב דרוקמן למנות את הרב שלמה עמאר, הראשון לציון והרב הראשי לשעבר, לתפקיד הרב העיר הספרדי לצד רב עיר אשכנזי שיגיעו מהציונות הדתית.

בטרם נבחר לכהונה הראשונה בראשות העיר ירושלים הבטיח ברקת למנות רב ציוני דתי לעיר וזכה לתמיכת הציונות הדתית, אך לא הצליח לעמוד בהבטחתו. בבחירות האחרונות הבטיח למנות רב ראשי חרדי לצד רב ראשי ציוני דתי.

הרב עמאר, מדווחים בישראל היום, מעוניין בתפקיד אך בשל הנתק עם ראשי ש"ס, מתקשים במפלגה לקחת אותו בחשבון כמי שימונה בתפקיד. דרעי מצדו, מעוניין למנות לתפקיד את הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה או את אחיו, הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע.

המועמדים המובילים כרגע מהציונות הדתית הם הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, ואם יהיה זה הרב הספרדי, הבחירה העדיפה כרגע היא של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת.