ברובע היהודי מתנגדים לפסטיבל

הרב אביגדור נבנצל הביע התנגדות פומבית לקיומו של פסטיבל אוכל העתיד להתקיים בירושלים לאחר חג הפורים, זאת מפני שהוא אינו כשר בחלקו - ומבזה בכך את קדושת הרובע היהודי

חדשות כיפה אורי פולק 22/02/11 00:00 יח באדר א'

הרב אביגדור נבנצל, רב הרובע היהודי, קורא למנכ"ל החברה לשיקום הרובע, שלמה אטיאס, לפעול לאלתר לביטולו של פסטיבל אוכל העתיד להתקיים ברובע לאחר חג הפורים הקרוב. לטענת הרב נבנצל, הפסטיבל מבזה את קדושתו של הרובע היהודי, נוסף על היותו מכשול בפני הרבים.

"הרינו לגלות דעתנו, להרים קול מחאה וזעקה, על כך שמתכננים לערוך סיור בעיר העתיקה הכולל ביקור במסעדות המגישות נבלות וטריפות", נכתב בגילוי הדעת עליו חתום הרב נבנצל, "אנו מבקשים מכל מי שביכולתו לבטל לאלתר דבר נורא זה ולא לסייע בשום צורה שהיא בדבר נורא וחמור".


(צילום אילוסטרציה: LordKhan-cc-by)


ברובע היהודי מתקוממים על כך שפסטיבל הטעמים, אשר יתקיים במשך שבוע ימים באתרים שונים בירושלים וביניהם גם ברובע היהודי, מוזיל את היחס אל המקום. "כשם שלא היו מקיימים פסטיבל אוכל בכנסת, אי אפשר להעלות על הדעת את קיומו של פסטיבל דומה ברובע היהודי", טוענים ברובע ומציינים בנוסף כי "קיים חשש לפיו יגיעו ישראלים רבים אל הפסטיבל המדובר ויסעדו במסעדות שאינן כשרות, מחוץ לרובע היהודי - ועל ידי כך ייכשלו, אפילו שלא בידיעתם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "הפסטיבל יותאם לכל סוגי האוכלוסיות והטעמים, תוך שהוא יכלול מסעדות מקומיות אשר אופיין נגזר, באופן טבעי, ממיקומן הפיזי. ברובע היהודי, מיותר לציין, כל המסעדות כשרות".