בקדימה פותחים צהר

רבני צהר נפגשו עם השרה ציפי לבני, ודיברו על הקמת מועצה ציבורית לתוכן יהודי לאומי

חדשות כיפה אדם צחי 25/01/09 00:00 כט בטבת התשסט

בקדימה פותחים צהר

השרה ציפי לבני וח"כ עתניאל שנלר נפגשו היום (א) בשעות אחר הצהריים עם משלחת רבני צהר, בכדי לדון באופייה היהודי של מדינת ישראל: תהליכי הגיור, תכנים חינוכיים, פתיחת אזורי רישום לנישואין ונושאים אחרים. במהלך המפגש הביעו רבני צהר את חששם מקידום "ברית הזוגיות" שתפגע, בין השאר, במוטיבציה להעמקת הגיור. השרה לבני בירכה על הפעילות המשותפת, והביעה תמיכה ברעיון להקים "מועצה ציבורית לתוכן יהודי לאומי" אשר תפעל לצד ראש הממשלה, ותרכז את הדרכים להבטיח את אופייה היהודי-לאומי של מדינת ישראל כחלק מהחוסן הלאומי שלה.

"מטרת העל של מדינת ישראל", אמרה השרה לבני במהלך המפגש, "היא להבטיח את קיומה של ישראל כבית לאומי לעם היהודי, מדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה בשטחי ארץ ישראל. קיומה של ישראל כמדינה יהודית היא עניין לאומי ראשון במעלה ולא רק עניין דתי. דווקא כאדם שאינו דתי, יש חשיבות רבה בעיני להעביר לבני הדור הבא תכנים של מסורת יהודית שעברו אלינו ולא מועברים היום. אופייה של המדינה כמדינה יהודית והתכנים החינוכיים שלה צריכים לקבל ביטוי במערכות החינוך והם קשורים קשר ישיר למכנה המשותף הרחב בינינו - מכנה משותף שיבטיח את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ עתניאל שנלר, ראש המחנה הדתי-ציוני בקדימה, הביע תקווה מהאפקט הלאומי הרחב שמפגש כזה עשוי ליצור: "המפגש בין רבני צוהר ליו"ר קדימה, הגם שאינם מזדהים עם שום מפלגה, הוא צעד נוסף בדרך להגיע להסכמה לאומית בכל נושאי דת ומדינה, ולהקמת מועצה ציבורית מייעצת להבטיח את אופיה היהודי של מדינת ישראל". לדברי ח"כ שנלר, כוונת המפלגה היא להמשיך לקיים את הדיאלוג גם בהמשך, "ולא רק כפגישה חד פעמית לפני הבחירות".

בבחירות הנוכחיות משקיעה מפלגת קדימה מאמץ רב בכדי להגיע למאגר הבוחרים של הציבור הדתי לאומי. ח"כ עתניאל שנלר, הרואה עצמו כ"נציג של הציונות הדתית המגשרת והמתונה", אמר לאחרונה כי "איני רואה סיבה שבמרכז הליכוד נראה כל כך הרבה חובשי כיפות סרוגות ולא נראה אותם במפלגת קדימה".

דובר ארגון רבני צהר מסר כי "רבני צהר נפגשים בימים אלו עם מפלגות ציוניות, לבקשתם של ראשי המפלגות. רבני צהר נענו לבקשות מתוך רצון לקדם את נושא זהותה היהודית של מדנת ישראל בסוגיות בוערות וכבדות משקל שנמצאות על סדר היום כגון נושא הגיור, הנישואים, התא המשפחתי, החינוך וכיוצא באלה".