בסביבת ח"כיות הבית היהודי טוענים: מנסים לחסל אותן פוליטית

בסביבתם של הח"כיות הדתיות טוענים כי ישנם ניסיונות חיסול פוליטיים במטרה להרחיקן מהרשימה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/01/15 14:39 כג בטבת התשעה

בסביבת ח"כיות הבית היהודי טוענים: מנסים לחסל אותן פוליטית
דוברות, צילום: דוברות

טענות בדבר ניסיונות חיסול פוליטי נשמעות בשעות האחרונות מסביבתן הקרובה של חברות הכנסת המכהנות בבית היהודי. על פי השמועות גורמים במפלגה מנסים לחסל את מועמדותן בטענה שהן ממילא חזקות ומשוריינות ולכן אין צורך להצביע להן אלא למועמדות החדשות לרשימה.

שיח כזה יכול לפגוע באופן חמור במועמדותן של חברות הכנסת, איילת שקד ושולי מועלם, הנחשבות למועמדות נשיות חזקות ובעלות תמיכה רחבה. שקד ומועלם זכו לתמיכה נרחבת גם מחבריהם לסיעה ומיו"ר המפלגה נפתלי בנט שהצהיר על רצונו שהן תשארנה ואף תהיינה בקדמת הרשימה.

מיטל בנשק מפורום הנשים של 'הבית היהודי' אמרה ל'כיפה', כי עד עתה נראו בעיקר פוסטים של אנשים אשר אומרים לא להצביע להן כי הן חזקות וגם כך משוריינות. "לא יודעת אם יש פה "חיסול נשים" אבל כן שיח בעייתי. חשוב להתייחס לנשים כאילו אינן משוריינות כדי שיעקפו את השריונים. רק כך נפרוץ תקרת זכוכית ונקדם אותן לתפקידים בכירים".

ממטה המועמדות הביעו היום חשש עמוק מפני ניסיונות החיסול וביקשו מתומכיהם לצאת מהשאננות ולהצביע עבורן מבלי להתחשב בשמועות שווא.

בפריימריז לבית היהודי שמתקיים היום מתמודדות 7 נשים, מלבד מועמדותה של חברת הכנסת, אורית סטרוק, שמשוריינת כבר במקום ה-14 בשל מיקומה בפריימריז של תקומה. "למרות הספין, אני מאוד מקווה לראות שרה בבית היהודי בכנסת הבאה. הגיע הזמן. אבל זה יתממש רק אם נשים יתברגו גבוה ברשימה", אמרה בנשק.