בנט: קריית מלאכי מעסיקה אותי יותר מקריית אונו

שר הכלכלה נאם בכנס בו השתתפו כ-40 ראשי מועצות אזוריות ביישוב יד בנימין והדגיש, בהתייחס למפעל "נגב טקסטיל", כי "מדינה לא יכולה להגיד לך - תקים חברה, אם תצליח - מצוין, אם תיכשל - אנחנו נממן אותך"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/10/13 09:19 כח בתשרי התשעד

בנט: קריית מלאכי מעסיקה אותי יותר מקריית אונו

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נאם אתמול בכנס שבו השתתפות כ-40 ראשי מועצות אזורית ביישוב יד בנימין.

במהלך הכנס התייחס בנט לנושא ההתיישבות ואמר כי "ההתיישבות חשובה לנו מאוד. אנחנו המפלגה היחידה שיש לה נציג שהוא מוכוון התיישבות והוא זבולון כלפא שעושה עבודה נפלאה למען ההתיישבות. ובכלל אנחנו פועלים רבות למען ההתיישבות בפריפריה לדוגמא: בחוק עידוד השקעות הון נאבקנו כדי לצמצם את הפגיעה בפריפריה, רק לפני חודש חנכנו פארק הייטק חדש בבאר שבע . פתחנו במסגרת המעדן הראשי 2 חממות בבאר שבע והארכנו זיכיון של חממות במשגב בצפון וביו"ש - אני אומר את זה חד וברור יותר מעסיק אותי קריית מלאכי מאשר קריית אונו".

בנוסף אמר שר הכלכלה כי: "אם הייתי היום איש עסקים הייתי משקיע בנגב וזאת בגלל ריכוז המאמץ בבאר שבע במסגרת צה״ל יורד לנגב, שיפור התחבורה ועוד המון השקעות שהמדינה עושה בנגב".

השר בנט התייחס גם למצב הכלכלי בישראל ואמר: "המצב הכלכלי של הציבור הישראלי הוא באמת קשה. זאת לא התבכיינות. אנשים פה לא מצליחים לסגור את החודש. נקודת ההסתכלות שלי היא על אלה שמרוויחים 6000 שקלים- שזה השכר החציוני במשק. בכדי להוריד את יוקר המחייה יש כמה דברים שאנחנו מקדמים כדי לנסות להוריד את יוקר המחייה בארץ וזה חוק המזון, חוק המלט, מכון התקנים- אני מוכוון לייצר תחרות במשק הישראלי אך אין זבנג וגמרנו יש הרבה חורים שצריך לטפל בהם כדי שנוכל לראות הורדה ביוקר המחייה“.

עוד ציין בנט כי בנוסף ”יש להגדיל גם את המשכורות ועל כן יש צורך בפריון- ואת זה אנחנו עושים דרך מרכז ההשקעות במסלול פריון. עוד חסם מרכזי להורדת יוקר המחייה הוא רגולציה. זה לא סוד שיש עודף רגולציה. הקמנו קבינט יוקר מחייה לקבינט שאתה יושב בראשו אני מזמין אתכם איפה שיש רגולציה עודפת להגיד, אני קשוב לכך פתחנו במדיניות "התר והשמד". אני חושב שהמדינה צריכה פחות להפריע".

השר בנט התעסק גם בנושא תעסוקת נשים ערביות וגברים חרדים ואמר: ”אני קורא לכם להעסיק גברים חרדים ונשים ערביות. משרד הכלכלה נותן תמריצים מאוד גבוהים להעסקת נשים ערביות וגברים חרדים, כ-30 אחוז מימון של השכר שלהם. המדינה לא תשרוד אם הם לא יעבדו, אם הם לא ישרתו בצבא כן אבל אם הם לא יעבדו אז לא“.

לסיום דבריו התייחס השר בנט למפעל נגב טקסטיל ואמר: "הצענו פתרון של הלוואה אבל גם בעל המפעל צריך לשים כסף והם לא מוכנים. אנחנו מאמינים בעובדים לא במפעלים כושלים. מדינה לא יכולה להגיד לך תקים חברה אם תצליח מצוין אם תיכשל אנחנו נממן אותך. בסופו של דבר אלה כספי משלם המיסים ויש לנהוג בהם באחריות גם אם זה לא פופולארי".