בנט: מפיצים עלינו שקרים כאילו אנחנו בעד הפרדת דת ומדינה. לא יקום ולא יהיה

השר נפתלי בנט בשיחה נדירה עם תלמידים במכינת עלי אודות נושאי דת ומדינה: "אסור לעצור דברים טובים בשם החשיבות של שימור דת ומדינה. אין דברים שצריך לתקן?" צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/14 18:23 א בתמוז התשעד

בנט: מפיצים עלינו שקרים כאילו אנחנו בעד הפרדת דת ומדינה. לא יקום ולא יהיה

[embed]

]

הבית היהודי מתנגד להפרדת הדת מהמדינה

נכון, יש מגמה אחרת. אנחנו בקואליציה בממשלה שיש בה 25 ח"כים לפחות שתומכים בגישה הפוכה ואנחנו בולמים, ומקדמים את האג'נדה שלנו ובדרך כלל מצליחים.

מדברים על גל חקיקה, אבל האמת היא שזה גל של הצעות חוק אותם אנחנו בולמים, כי יש לנו, בניגוד למה שנאמר זכות ווטו. התעקשנו במשא ומתן לקבל זכות ווטו לעצור את הצעות הדת והמדינה.

נכון, יש פחות או יותר מקרה אחד, בחוק הפונדקאות, שהפכו את זה למגה אירוע. אני חושב שזה חוק רע, שהלכתית, בשלב שהתייעצנו, נאמר שזה בסדר. אחר כך הייתה חרטה. אני לא מבין בהלכה ורבנים הסבירו שאין כאן בעיה אלא מגמה. זה נעשה בשלב מאוחר מדי ולהערכתי הוא יעבור.

את חוק הגיור אנחנו מובילים. זו הצעת חוק ממשלתית. הרב אלי בן דהן עובד בתיאום עם הרב דרוקמן כדי להביא חוק מצוין לספר החוקים של מדינת ישראל.

אסור בשם החשיבות של שימור דת ומדינה לעצור דברים טובים. הכל טוב בשירותי הדת של מדינת ישראל? אתם יודעים מה היה כשאני הלכתי להתחתן? כשהלכתי עם גילת אישתי להתחתן בתשנ"ט פגש אותנו ש"סניק שניסה לשכנע אותנו להצביע ש"ס. זה היה בדיוק לפני בחירות 99. זה חילול השם. בושה

הכל קדוש? הכל בסדר? ועוד איך צריך לתקן. אנחנו צריכים להוביל את התיקון. אבל לא על ידי עקיפת הרבנות הראשית לישראל אלא בעזרת הרבנות הראשית לישראל. לומר לכם שאני חוגג בבחירות שהיו ברבנות? לא. לא קיבלנו מה שרצינו וזה יוצר הרבה פעמים קשיים בלתי רגילים, לא ענייניים. אבל אנחנו מתעקשים לעבוד עם הרבנות הראשית, וכמו שאם בג"צ קובעים משהו שלא מוצא חן בעיני אני לא פותח בית משפט כך גם עם הרבנות הראשית לישראל.

אין עוד רבנות לישראל. זו הרבנות והסמכות העלינוה. אבל זה לא אומר שאנחנו פראיירים. זה לא אומר שכשיש עשרות דברים בתחום הכשרות שעושים חילול השם ענקי. צריך לתקן.

הדרך הנוכחית, שאנחנו בממשלה קשה. אנחנו לא לבד, אבל כשאני רואה את המהלכים הענקים שאנחנו עושים. עד לפני שנה הייתה אומר סיפור או ריבונות הייתה נחשב הימני הקיצוני ביותר. דיברו רק על נתינת שטחים ופתאום עכשיו הדיון הגדול הוא ריבונות או לא ריבונות. הפכנו את השיח. הם במגננה ומסבירים למה הם מתנגדים לריבונות. זה מהלך אדיר, שינוי המציאות.

דברים שקריים נאמרים, כאילו יש לנו מטרה להפריד דת ומדינה. זה שקר. אין לנו מטרה כזו. נבלום, ואיפה שצריך לתקן נתקן.

מדינת ישראל לא תהיה חושך לגויים ודוגמא רע של המשמעות שרופאים הורגים חולים.

לא להאמין לכל דבר שנזרק לאוויר. מעבר לחוק הפונדקאות, שגם הוא עומד על פי ההלכה, אין חוקים שעברו. אין חוק שעבר שפוגע בדת ומדינה.