בנט בועידת האיחוד הלאומי: "הגיע זמן ריבונות"

בנט קרא לאיחוד, שיבח את חברי הכנסת של האיחוד הלאומי ואמר כי אחרי 50 שנה, הגיע הזמן להחלת ריבונות ישראלית בשטחי יהודה ושומרון. "כל סיפור ההתיישבות והציונות הוא חזון גדול ונחישות לממש את אותו החזון"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 30/10/16 19:29 כח בתשרי התשעז

בנט בועידת האיחוד הלאומי: "הגיע זמן ריבונות"

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ מוטי יוגב התארחו בועידת האיחוד הלאומי הראשונה שהתקיימה הערב במלון גני יער בירושלים.

"משהו חדש מתחיל ומשהו חדש ממשיך" אמר בנט. "כשיצאנו לדרך לפני ארבע שנים, היה לנו ברור שאנחנו צריכים לעשות את זה ביחד. עשינו את זה ביחד וזה לא קל. פעם אחת עשינו את זה ונעשה את זה גם פעם שנייה, אנחנו חייבים להיות מאוחדים".

"האיחוד הלאומי, אתם אלה שהבאתם לציונות הדתית את הרעיון הזה של איחוד, לפתוח את השורות. אתם, לפני המפד"ל, פתחתם את השורות גם לכאלה שאינם דתיים. אני רואה פה בקהל, חרדים, חילונים, יהודים וגם לא יהודים שמאמינים בציונות, בדרך של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. כל מי שמתחבר לעקרונות שלנו- אנחנו מזמינים אותו אלינו".

[embed]https://www.facebook.com/ichoodLeumi.shetach/videos/1131023480307157/[/embed]

"רבותי, הגיעה הזמן לריבונות בארץ ישראל. ביום שישי יצא לי עם המשפחה לקפוץ לשמורת עוז וגאו"ן בגוש עציון, כשגילו את גופות שלושת הנערים לפני קצת מעל לשנתיים, שתי נשים החליטו בנחישות גדולה, לעשות את הבלתי אפשרי ולהפוך את המקום לחלק שלנו, של היהודים, נדיה מטר ויהודית קצובר, היה להם חזון, בנחישות, כבר באותו לילה, עלו, העבירו כמה ווטסאפים והגיעו מאות ואחר כך גם אלפי ישראלים טובים מיהודה ושומרון אבל גם מתל אביב. היום יש שם נקודת חן לתפארת נקודת ישראל".

"כל סיפור ההתיישבות והציונות הוא חזון גדול ונחישות לממש את אותו החזון. הרצל היה הזוי, אבל הוא היה נחוש והמשיך. בן גוריון, החלוצים, וגם אבות ההתיישבות בדורנו, חנן פורת, משה לוינגר וכלל ההתיישבות. כל פעם מדובר בחזון ברור ובנחישות לממש אותו. הצעד הבא, והוא באחריות כולנו, הוא סוף סוף החלת ריבונות, אחרי 50 שנה, הגיע זמן ריבונות".

בנט שיבח את השר אורי אריאל ואמר כי הוא מתייצב למען ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל. בנט אמר גם כי ח"כ בצלאל סמוטריץ "עושה עבודה נהדרת בכנסת, ביצירתיות, בשכל ישר ובאמונה גדולה, אנחנו רגילים לשמוע אותו בהקשרים המדיניים אבל האמת היא שמי שמכיר את העשייה של בצלאל יודע שהוא עסוק בצורה לא פחות משמעותית בצדדים הכלכליים והחברתיים, בצדדים החלשים בחברה". בנט הזכיר גם את ח"כ לשעבר אורית סטרוק ואמר "אני רואה אותה כאילו היא חברת כנסת, היא נותנת לכולנו רוח גבית".

119 חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי נפגשו הערב לדיונים בנושאים אקטואליים ולאחריהם הגיע השר בנט להשתתף בערב גאלה שערכה המפלגה. בעבר התקיימו רק מפגשים נקודתיים של חברי מרכז המפלגה וזו הועידה הראשונה של האיחוד.

בשלב הראשון של הועידה התקיימו דיונים בנושאים מרכזיים שנבחרו על ידי חברי המרכז של המפלגה, בין היתר בנושאי ארץ ישראל, תחום דת ומדינה ונושאים חברתים פריפריאליים.