בנט: אנחנו כאן כדי להישאר

בנאום שנשא בוושינגטון, במהלך ביקורו בארה"ב, אמר השר נפתלי בנט כי "כשר הכלכלה של ישראל, אני מחכה ליום שבו אוכל לשבת ולחתום על הסכם סחר חופשי עם עמיתי האיראני"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/11/13 11:52 יב בכסלו התשעד

בנט: אנחנו כאן כדי להישאר
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שר הכלכלה נפתלי בנט נשא אתמול (ה‘) נאום במכון ברוקינגס בוושינגטון, במהלך ביקורו בארה“ב. בדבריו, התייחס בנט לסוגיה האיראנית הבוערת ולהסכם המתגבש עם המערב.

"הרשו לי להיות ברור - אין עוד מדינה בעולם שרוצה עסקה עם איראן שמסיימת את תכנית הנשק הגרעיני שלה יותר מישראל“, אמר בנט, ”אם איראן תשיג נשק גרעיני אנחנו נהיה היעד הראשון שלהם, אבל אל תטעו - אנחנו לא נהיה היעד האחרון שלהם. כבר יש להם טילים שיכולים להגיע לרומא , מדריד ולונדון. לשים מזוודה גרעינית שתתפוצץ בניו יורק זה לא כל כך קשה. אנחנו לא יכולים לשבת בשקט לעסקה כזאת עם איראן. עסקה שלא תפרק את תכנית הגרעין של איראן ושתאפשר לרפובליקה האסלאמית להפוך למדינה גרעינית" .

לדברי בנט, "כלכלתה של איראן בצרות בשל הסנקציות של המערב. עכשיו זה הזמן להגיד להם -תבחרו או שיש לכם תכנית נשק גרעיני או שיש לכם כלכלה. אתם לא יכולים את שניהם. אנחנו שתי שניות מהשגת המטרה של פירוק תכנית הגרעין של איראן. עכשיו זה לא הזמן להרפות. מה שאנחנו לא רוצים זה הפסקה. מה שאנחנו כן רוצים זה לפרק את תכנית הגרעין שלהם".

בנט הוסיף וציין כי ”כשר הכלכלה של ישראל, אני מחכה ליום שבו אוכל לשבת ולחתום על הסכם סחר חופשי עם עמיתי האיראני. אבל זה לא אומר שאנחנו נשתוק, נשב בצד ונפקיד את גורלנו בידיהם של אחרים. ישראל לעולם לא תעשה אווט-סורסינג לביטחונה. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו. בשנת 1981, כאשר העולם היה נגדנו , שלחנו את חיל האוויר שלנו להפציץ ואת הכור הגרעיני שסדאם חוסיין בנה מחוץ לבגדד. בשנת 2007, על פי פרסומים זרים עשינו אותו הדבר בסוריה. פעמיים הצלנו את העולם מנשק גרעיני. עשינו זאת כי הבנו את המקום שלנו בהיסטוריה.עשינו זאת משום שהבנו האחריות שלנו" .

במהלך הנאום הציג השר בנט מטבע מעיר דוד ואמר: "לפני שלושת אלפים שנה, דוד המלך ייסד את המדינה היהודית בבירת הנצח שלנו - ירושלים. במשך אלפי שנים לאחר מכן העם היהודי נלחם על ידי כאלה שניסו לרדוף אותו. רודנים עלו לשלטון וחיפשו את השמדתנו, אבל אנחנו שרדנו, התמדנו והחזקנו באדמות שלנו בדת שלנו. אני אומר את זה למי שממשיך לטעון כי העם היהודי לא צריך קשר היסטורי, לאומי או דתי לאדמה שלנו. אני מראה את המטבע הזה כדי שאנשים שממשיכים לקרוא ולפעול להשמדתנו יבינו שהם לעולם לא יצליחו. אנחנו כאן כדי להישאר".