בנט: אין לי אובססיה להיות ראש הממשלה

יו"ר הבית היהודי אמר כי אינו מעוניין בהכרח להחליף את נתניהו לאחר הבחירות והוסיף, "יש ביני לבין נתניהו סיכום שלא לתקוף אחד את השני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/12/14 09:27 טו בכסלו התשעה

בנט: אין לי אובססיה להיות ראש הממשלה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הצהיר כי אינו מעוניין בהכרח להיות ראש ממשלה בכנסת הבאה, ואינו ממהר להחליף את בנימין נתניהו. לדבריו בפורום סבן אמר בנט "להיות ראש ממשלה זה לא אובססיה עבורי. דברים שרואים מכאן לא רואים משם, ונהגתי לחשוב שצריך סט של תכונות על מנת לכהן כראש ממשלה, כיום אני חושב שבמצבנו הנוכחי חשוב יותר חוט שדרה פנימי, כיוון שקשה לעמוד בלחצים".

צפו בחלקים מדבריו של בנט:

[embed]

]

לדבריו, הוא משקף את דעת הציבור יותר מאשר שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני ויו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג שנאמו לפניו בכנס. "העברנו כ-10% מהישראלים מהשמאל למרכז, ועוד 10% מהמרכז לימין במהלך 'צוק איתן'. אנשים מתעוררים"

בנט התייחס לסכסוך שלו בעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי שנו סיכום לפיו הם לא יתקפו אחד את השני. "הייתי ביקורתי ואני עדיין ביקורתי כלפי המדיניות שלו. הוא תומך במדינה פלסטינית ואני מתנגד, חשבתי שהוא טעה במקרים רבים, ואמרתי לו. לעתים עשיתי זאת באופן ציבורי כשחשבתי שזה יעזור. אני פוליטיקאי ולפעמים פועל ככה. אכן יש לנו סיכום שאנו לא תוקפים אחד את השני במהלך מערכת הבחירות. בפעם שעברה הותקפתי באופן קשה ע"י הליכוד ואנו רוצים (הפעם) ליצור גוש לאומי שהוא, לפחות לדעתי, טוב לישראל".

"אני רואה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבינט הביטחוני. בשבוע שעבר, אחד השרים הציג אותו כמי שלא מנהל כראוי - אני לא קונה את זה. יש לי חילוקי דעות, חלקם משמעותיים, אך בקבינט הביטחוני לא ראיתי את הדברים שהוטחו כלפיו. אני רואה מישהו שמקשיב. אמנם, בלוחמה בקיץ הייתה לנו מחלוקת גדולה, במשך עשרים יום הייתי השר היחיד שחשב שאנו צריכים להיכנס, להשמיד את מנהרות הטרור ולצאת, ולקח לנו עשרים ימים שלמים לשכנע את שאר חברי הקבינט לעשות את מה שעשינו בסופו של דבר", אמר בנט.

בתשובה לשאלה אודות הפתרון שלו לסכסוך הישראלי פלסטיני, ולתכנית שלו לספח את שטחי C אמר בנט כי "אני לא קורא לזה פתרון. ולא לכל בעיה בחיים יש פתרון. לא כל דבר פתיר, אלא ניתן לשיפור. למה שלא נשקיע את הכסף בכבישים, עסקים ונשפר את חיי מי שגר בשטחים? אני מודה שהתכנית אינה שלמה, אך היא ברת ביצוע ואני גמיש לתכניות אחרות. שני הצדדים כאן על מנת להישאר".

בנט התייחס גם לנושא האינתיפאדה השקטה בירושלים, ולטענות לפיהן בפועל ירושלים מחולקת. "איכות החיים של הפלסטינים במזרח העיר אינה טובה. יש לספק להם שירותים קודם כל, אך לא אסכים לעולם לחלק את ירושלים או לחלוק את הריבונות בה. גם יצחק רבין אמר שלא יחלק את ירושלים. בד בבד, יש להנהיג מדיניות של אפס סובלנות כלפי הטרור היוצא משם", אמר והוסיף: "ישראל צריכה לזהות מהם הערכים שלה. אף ממשלה בעולם לא קיבלה את ריבונות ישראל על ירושלים, ועדיין מרבית האזרחים בישראל סבורים כי מדובר במעשה נכון. האם אשכול טעה? אותו הדבר תקף לגבי הגולן. האם בגין טעה? אילולא סיפחנו את הגולן היינו מתמודדים כעת עם דאע"ש על גדות הכנרת".

"כל מי שמחרים את ישראל הוא אנטישמי", ענה בתשובה לשאלה מה יקרה אם מדינות העולם יחרימו את ישראל בעקבות סיפוח ישראלי של חלקים מיו"ש. “זה לא יקרה כיוון שכל העולם משתמש בטכנולוגיות תוצרת ישראל. כולם רוצים את ההמצאות והפיתוחים שלנו והתמודדנו עם חרמות מאז ומעולם". עם זאת הבהיר, "מדובר בתהליך שלא ייעשה בן לילה, אלא קודם כל תוך החדרת גישה חדשה ושכנוע של גורמים שונים בעולם. היחסים עם ארה"ב חשובים וברור לי כי מדובר במאבק קשה ועבודה מפרכת. אינך יכול להיות כובש בארץ השייכת לך".