בן דהן: "לא מוכן להפסיד גם בירושלים"

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן על מינוי הרב אריה שטרן לתפקיד רב העיר ירושלים: "התקנות החדשות יובילו לבחירות רב ציוני לעיר, לא מוכן להפסיד שוב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/03/14 09:23 ז באדר ב'

בן דהן: "לא מוכן להפסיד גם בירושלים"

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן התייחס להתעכבות במינוי לתפקיד הרב הראשי בירושלים. בראיון לאהרון ויזנר ברשת ב' טען הרב בן דהן כי בעוד שאנשי המשרד ביקשו מבית המשפט העליון ארכה נוספת לתשובה לשאלה מדוע לא מונה רב ראשי לעיר, התקנות החדשות אותם העבירו במשרד מטרתן להוביל למינוי הרב אריה שטרן לתפקיד רב העיר.

"התקנות החדשות יביאו לאפשרות שהרב אריה שטרן יבחר", אמר הרב בן דהן והוסיף "אני לא מוכן להפסיד גם בירושלים", כשהוא מתייחס לכישלון למינוי רב ציוני לתפקיד הרב הראשי.

עוד אמר סגן השר כי הכדור נמצא כרגע בידיים של מועצת העיר ירושלים. "נעשה את הבחירות הכי מהר שאפשר. צריך לזכור שכרגע מועצת העיר צריכה לקבל החלטה שהיא רוצה לקבל שני רבנים ולבחור שני נציגים. ברגע שהדבר יקרה נפעל במהירות האפשרית לבחירת רב ראשי לעיר".

פרופסור אביעד הכהן, שאף הוא התראיין בתכנית, טען כי אין שום סיבה שלא לשנות את התקנות לפיהן רב עיר יוכל להתמנות לתפקיד עד גיל 70, זאת בעקבות דיווחים לפיהם גורמים מנסים לעכב את בחירתו של הרב שטרן, בן ה-69, לתפקיד, עד שלא יוכל עוד להתמנות לרב העיר מפאת גילו. "מחסום גיל ה-70 לא נחקק בתורה ואפשר לשנות את התקנות. אין שום בעיה לשנות את הדברים באמצעות חתימה של שר הדתות. אין צורך בחקיקה".

סגן השר הרב אלי בן דהן חלק על טענת הכהן ואמר כי "זו שאלה אחרת לגמרי, מהי עמדתי לגבי גיל הרבנים. זה לא נכון. יש רבני ערים שעוברים את הגיל ולא מתפקדים כראוי", כמו כן הבהיר שבכל מקרה כהונת הרב שטרן, אם יבחר, תהיה עד גיל 75.