ביקור הרבנים במסגד - צעד מחפיר

רב הטכניון, הרב אליהו זייני, מותח ביקורת חריפה על משלחת הרבנים שביקרה במסגד שהוצת : "חלקים רבים מאד מעמנו נעשו חולי נפש, וכנראה האש אכלה גם בבעלי תורה"

חדשות כיפה אורי פולק 14/10/10 00:00 ו בחשון התשעא

ביקור הרבנים במסגד - צעד מחפיר
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

"ביקור הרבנים במסגד שהוצת הוא צעד מחפיר, פרי רגש גלותי שהביא אותם להכתים את העם היהודי כולו לפני שבכלל נדע מי שרף את המסגד", כך כותב הרב ד"ר אליהו רחמים זייני, רב הטכניון וראש ישיבת "אור וישועה", בתשובה הלכתית שפורסמה באתר הישיבה.

בדבריו, מותח הרב זייני ביקורת נוקבת על הביקור שערכו רבנים בולטים מגוש עציון במסגד שהוצת בבית פגאר, בחודש שעבר. בראש משלחת הרבנים עמד ראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין, שהגיע אל המקום יחד עם בנו, הרב משה ליכטנשטיין, אף הוא מראשי הישיבה באלון שבות. אליהם הצטרפו הרב שלמה ברין, ר"מ בישיבת הר עציון, הרב מנחם פרומן המלמד בישיבות תקוע ועתניאל והרב שלמה ריסקין, רבה הראשי של אפרת.

"מדובר בביקור בו דמויות המתיימרות לייצג תורה הלכו לנחם אויבינו. המשטרה והצבא אינם יודעים עדיין, והם כבר יודעים. צעד כזה מוכיח כאלף עדים שמקננת בהם מנטליות עבדותית של גלות, ואין לזה שום מחילה. ההתרפסות לפני הפריץ מתקופת הביניים הייתה אמורה לעבור מן העולם. והפעם היא אף הכתימה כל כלל ישראל מבלי משפט", כותב הרב זייני בתשובתו.

הרב זייני אף מתייחס לכך שחלק ממשלחת הרבנים גדלו בארה"ב, באומרו כי "אין מנוס אלא להגיע למסקנה המתבקשת והיא שהן אכולות רוח נוצרית כנראה עד לשד עצמותיהם אף מבלי להיות מודעים אולי לכך. כל תגובותיהן במשך עשרות בשנים הארונות מראות באצבע, שהיהודי הסובל היא נורמליות בעיניהם, בעוד שהאוייב הסובל לא".

ראש ישיבת "אור וישועה" אף מאשים בתשובתו את משלחת הרבנים שנוהגת לדבריו מוסר כפול. "נא לך לבדוק מתי אי פעם דמויות אלו התקוממו ברבים ובעיתונות נגד שפיכות דם יהודי, או נגד פגיעה בעם ישראל או בקדשיו? אף פעם!", מאשים הרב זייני, "הם מוכנים ומזומנים זה עשרות בשנים להצביע על תגובות יהודים שאינן נראות להם, ומעולם לא התקוממו נגד נהרי הדם שנשפכו בארצנו".

"במה יש כאן התנהגות של תלמידי חכמים?", מסכם הרב זייני בתשובתו, "כל המביט בעירנות אחרי מצב הרוח הלאומי נאלץ להגיע למסקנה הקשה: חלקים רבים מאד מעמנו נעשו חולי נפש, וכנראה האש אכלה גם בבעלי תורה. אוי למציאות עגומה זו המחללת שם ה בעולם".