בימים ההם בזמן הזה

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, כתב לכלל חיילי וקציני צה"ל בעקבות אסון השריפה בצפון. "כאז בחנוכה, עמנו הוטל לאתגר מסוכן וידע לשאוב ממנו עוצמות ואחווה"

חדשות כיפה אורי פולק 05/12/10 00:00 כח בכסלו התשעא

בימים ההם בזמן הזה
דובר צהל, צילום: דובר צהל

"הלהבות שפגשו את הכרמל מספרות לנו על הטרגדיה, וגם על כוחו המיוחד של ישראל", כך כותב היום הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, לכלל חיילי ומפקדי צה"ל באגרת מיוחדת שהעביר לאור אסון השריפה בכרמל.

"כבימי החנוכה - כן עתה. עמנו הוטל לאתגר רב מימדים ומסוכן, וידע לשאוב ממנו עוצמות ואחווה. אנטיוכוס וצבאו האדיר איימו לרמוס את חיינו הלאומיים ולכלות את תרבותנו המקורית. להבות השנאה היוונית השתוללו ללא שליטה וכוחנו הצבאי היה בלתי מתאים, קטן וחסר סיכוי נראה לעין. דווקא אז, בדומה לאותו פח שמן קטן, התעוררו כוחות מיוחדים במינם ועשו את הבלתי אפשרי", כתב הרבצ"ר.

לדברי תא"ל הרב פרץ "כך עכשיו, בימי החנוכה הללו, התייצבנו בפני איום בוער, איום שגדע את חייהם של עשרות צוערים שבאו למשימה של חסד עילאי - ונלכדו באש. להבות שכילו עשרות אלפי דונם חורש, החריבו יישובים ואיימו להמשיך ולבלוע חיים ורכוש". הרבצ"ר הוסיף ציין "כאז כן עתה, רבים התעוררו מול האש בכוחות נפלאים של התנדבות ותושייה. כבאים ושוטרים, חיילים ומתנדבים, משפחות פרטיות וישובים שלמים פתחו את ביתם לאירוח ושילבו ידיים בגילוי עצום של אהבה - באנו חושך לגרש".

"ביראת כבוד וכאב, עורך חיל הרבנות הצבאית את הלוויות הסוהרים והשוטרים שמצאו את מותם בקרב הנורא נגד הלהבות. במקביל, נמשיך לערוך עם חיילי צה"ל סיורים בעקבות המכבים, המשמרים את הגבורה ומחברים את עוז הימים ההם עם רוח ההתנדבות והעשייה של הזמן הזה", הוסיף הרבצ"ר וסיכם בתקווה כי "האחווה וההתנדבות שהתגלו מתוך הלהבות ימשיכו גם בשאר תחומי החיים ומתוך רווחה ושמחה ושמלחמתנו בלהבות תהיה פתח לעשייה חיובית, באחווה ובתרומה לזולת ולאומה".