מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המיירט החליף מטרה תוך כדי תנועה: פרטים חדשים על התקרית בה נהרג הלוחם

מתחקיר ראשוני של חיל האוויר עולה בסבירות גבוהה כי קרתה תקלה חריגה שהובילה למותו של סמ"ר דוד משה בן שטרית: המיירט החליף מטרה תוך כדי תנועה, ובמקום לפגוע בכטב"מ, פגע בלוחמים שעל סיפון ה"דבורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/24 17:39 כא באב התשפד | עודכן בתאריך 25/08/24 17:44

המיירט החליף מטרה תוך כדי תנועה: פרטים חדשים על התקרית בה נהרג הלוחם
סמ"ר דוד משה בן שטרית ז"ל, צילום: דובר צה"ל

במהלך מתקפת המנע של צה"ל היום (א') לפנות בוקר, התרחש אירוע חריג שהוביל למותו של סמ"ר דוד משה בן שטרית ז"ל, ולפציעתם של שני לוחמים חדשים. מתחקיר ראשוני של חיל האוויר, עולה כי הוא נפגע מפגיעת מיירט ששינה כיוון ברגע האחרון.

חיל הים

חיל הים, צילום: דובר צה"ל

נבדק: המיירט החליף מטרה ברגע האחרון

ממה שידוע לצה"ל בשלב זה, שהמיירט זיהה כטב"מ או שניים שהתקרבו לחופי הצפון. זמן קצר לאחר ששוגר זוהתה פגיעה בסיפון האחורי של הכלי הימי "דבורה" עליו שהו הלוחמים. ככל הנראה המיירט עצמו לא התפוצץ, שכן חלקים ממנו אותרו על הספינה, ואם היה מתפוצץ- הספינה כולה הייתה עולה באש.

בצה"ל מעריכים בסבירות גבוהה כי מדובר בתקלה יוצאת דופן במהלכה החליף המיירט בטעות את המטרה תוך כדי תנועה. ובמקום שיפגע בכטב"מ אליו כוון מלכתחילה, פגע ב"דבורה". אפשרות נוספת שנבדקת היא כי אכן התרחש יירוט מוצלח, אך בגובה נמוך. כך, רסיסים מהיירוט פגעו בכלי הימי ממרחק קצר.

יירוטים, ארכיון.

יירוטים, ארכיון., צילום: Ayal Margolin,Flash90

צה"ל: "תקלה יחסית חריגה ונדירה שלא נתקלנו בה"

לוחם נהרג ושניים נפצעו קל ובינוני בתקרית החריגה. הדבורה עצמה הועברה לתיקון ותחזור בטווח 24-48 השעות הקרובות לכשירות ולפעילות מבצעית. מצה"ל נמסר: מדובר בתקלה יחסית חריגה ונדירה שלא נתקלנו בה, התחקיר עדיין נמשך ויידרש לבדוק איך המיירט החליף מטרה במטרה אחרת שהיא כוחותינו. כאמור, נבדקות גם אפשרויות נוספות.