המורים ידעו ולא דיווחו: קטין מירושלים יואשם שניסה לגייס את חבריו לדאעש

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים, חשפה וסיכלה פעילות טרור של פעיל דאעש, תושב ירושלים, קטין בן 16, תלמיד בית ספר תיכון במזרח העיר. על פי החשד, הקטין ניסה לגייס את חבריו לארגון, על מנת לקדם פעולות טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 14:15 יח באב התשפד

המורים ידעו ולא דיווחו: קטין מירושלים יואשם שניסה לגייס את חבריו לדאעש
אילוסטרציה | , צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום היום (ה') כי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים, חשפה וסיכלה פעילות טרור של פעיל דאעש, תושב ירושלים, קטין בן 16, תלמיד בית ספר תיכון במזרח ירושלים. על פי החשד, הקטין ניסה לגייס את חבריו לארגון, על מנת לקדם פעולות טרור. החשוד נעצר לחקירה, מעצרו הוארך מעת לעת ובימים האחרונים הוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום.

החשוד היה מפיץ תכני טרור של דאעש בקרב תלמידי בית הספר

מהחקירה בימ"ר ירושלים עולה כי החשוד היה מפיץ תכני טרור של דאעש בקרב תלמידי בית הספר. כמו כן הוא שיבח והילל את ארגון הטרור, הזדהה בפני חבריו כחבר בשורותיו ותומך נלהב. בנוסף, החשוד דיבר פעמים רבות על פיגועים, וכן על רצונו להגיע לעיראק ולפעול בשורות ארגון הטרור הרצחני.

פעילי דאעש | אילוסטרציה

פעילי דאעש | אילוסטרציה, צילום: shutterstock

כמו כן, במכשיר הטלפון של הקטין נמצאו ראיות המחזקות את החשדות נגדו, החל מתכני דאעש, סרטון הסברה להכנת מטעני נפץ וחבלה וכן קבצים ובהם הלכות דתיות באסלאם בנושא פיגועי התאבדות, רצח חפים מפשע וכיו"ב.

חלק מהמורים היו מודעים לחברותו בארגון הטרור

מעדויות חבריו עולה כי החשוד ניסה לגייסם לדאעש ואף איים על אותם אלו שיבחרו שלא להצטרף לשורות ארגון הטרור. לחלקם אף מסר שהוא רוצה לבצע פיגוע במתווה של מכונית תופת או באמצעות חומרי נפיץ. כמו כן, מהחקירה עולה כי חלק מהמורים בבית הספר שבו למד היו מודעים לכך ואף קראו לו: "דעדוש".