לאחר מתקפת חיזבאללה על הגולן: צה"ל חיסל פעיל משמרות המהפכה

לאחר המטח הכבד של חיזבאללה לעבר הצפון והפגיעות הישירות בקצרין, חיל האוויר חיסל את המחבל ח'ליל חסין חליל אל מקדאח שפעל יחד עם אחיו, בשירות איראן, להכווין פיגועים ולהעביר כספים ואמל"ח לתשתיות טרור ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 14:38 יז באב התשפד

לאחר מתקפת חיזבאללה על הגולן: צה"ל חיסל פעיל משמרות המהפכה
חיל האוויר | , צילום: פלאש 90. עופר צידון

לאחר מתקפת חיזבאללה על רמת הגולן, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, כלי טיס של חיל האוויר תקף היום (ד') בדרום לבנון וחיסל את המחבל ח'ליל חסין חליל אל מקדאח. המחבל המחוסל הינו אחיו של מוניר אל מקדאח, תושב לבנון שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים, וממשיך לנסות ולקדם פיגועים בימים אלה.

חיסול המחבל ח

חיסול המחבל ח'ליל חסין חליל אל מקדאח | , צילום: דובר צה"ל

שני האחים פעלו במשותף בשירות משמרות המהפכה האיראנית

לפי הודעת צה"ל, שני האחים פעלו "במשותף בשירות משמרות המהפכה האיראנים, ומעורבים בהכוונת פיגועים והעברת כספים ואמל"ח לתשתיות טרור ביהודה ושומרון". כמו כן, צה"ל ושב"כ חשפו כי בחודש מרץ האחרון נחשף אמל"ח אשר הוברח לשטחי יהודה ושומרון, והועבר לחוליות שגוייסו והכוונו על ידי תשתית הטרור של ח'ליל ומוניר אל מקדאח בלבנון.

הגורמים האיראניים המכווינים: ג'ואד ע'פארי ואצע'ר באקרי

לפי דובר צה"ל, הגורמים המכווינים והאחראיים על ההוצאה לפועל של העברות האמל"ח לישראל והכוונת הפיגועים הינם גורמים איראנים. בראשם עומד ג'ואד ע'פארי, ראש אגף 4000, אגף המבצעים המיוחדים של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה. גורם איראני נוסף שמוביל את ההעברות הוא אצע'ר באקרי, מפקד יחידה 840, יחידת המבצעים המיוחדים בכוח קדס.

"המציאות הנוכחית מכריחה לצאת למבצע רחב היקף"

ראש מועצת בית אל, שי אלון, הגיב לחיסול: "החיסול בלבנון הוא משמעותי ביותר כאשר ארגוני הטרור מכל הכיוונים, בחסות ובהכוונת איראן, מפנים מאמצים רבים להלהיט את זירת יו"ש, לחמש אותה היטב ולהביא לטבח נוסף בתוככי מדינת ישראל. חייבים להבין: יש לערביי יו"ש רצון, כוונה ויכולת עם מטענים עוצמתיים ונשק רב".

עוד הוסיף: "על כוחות הביטחון במרחב להגביר הילוך בפעילות העצימה נגד ארגוני הטרור שהולכים ומתבססים ביו"ש כזירה עיקרית, לכתר את מרכזי הערים, לעשות מבצעי "ביעור חמץ" - קרי להיכנס בכל הכוח, לעבור בית בית, לנקות הכול מאמל"ח ולא לאפשר למחבלים ביו"ש להרגיש בטוחים בקסבה שלהם".

"המציאות הנוכחית מכריחה לצאת למבצע רחב היקף, דבר שקראנו לו עוד בטרם החלה המלחמה והדבר נכון והכרחי גם עתה. אחרת, האסון בתל אביב עוד ישוב להכות בנו וליצור טלטלה לאומית טראגית, חלילה. כדי שזה לא יבוא עלינו, צריך בראש ובראשונה להבין כמה נפיץ המצב הנוכחי ושנית, לפעול ביתר שאת נגד ההברחות בגבול הירדני ולאיסוף אמצעי הלחימה ביו"ש".